• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

Het team van BEACON color bar

BUSINESS DEVELOPER

NIELS ANDELA

Niels is tech-savvy en vindt alles wat innovatief en nieuw is interessant. Het krijgen van kinderen inspireerde hem om meer na te denken over de planeet. Hij onderbrak zijn carrière in de marketing om een start-up te beginnen voor het maken van een fiets van gerecycled plastic, verzameld bij de Ocean Cleanup. Samen met een spin-off van de TU Eindhoven en een bevriende ontwikkelaar van bio plastic deed hij een haalbaarheidsonderzoek. Het uiteindelijke ontwerp werd een groot plastic ‘iets’ waar je op kon fietsen en helaas niet de coole plastic fiets die hij in gedachten had. 

Duurzaamheid en innovatie gaan hand in hand, stelt Niels. Hij wil zich inzetten om bij BEACON meer duurzame bedrijven te bereiken. Het is geen keuze meer tussen commercieel en duurzaam, het is én én. In productinnovatie liggen mooie kansen om het verschil te maken. Hij is ervan overtuigd dat bedrijven die duurzaamheid inbedden in hun organisatie, straks als winnaar uit de bus komen.

“DE AFWEGING TUSSEN COMMERCIEEL OF DUURZAAM IS ACHTERHAALD. HET IS ÉN ÉN.”

KRACHT VAN NIELS

Niels is een goede luisteraar. Hij schuift graag aan bij nieuwe mensen en bedrijven en is oprecht geïnteresseerd in wat er speelt. Hij is absoluut geen ‘hijgerige verkoper’ en heeft volgens bekenden de gunfactor. Wat drijft mensen? Wat willen bedrijven? Dat wil hij graag begrijpen. Niels praat graag met grote en kleine partijen over hun productportfolio en komt snel tot de kern. Hij stelt open en doortastende vragen en schept in korte tijd helderheid rond de innovatie uitdagingen die bij bedrijven spelen. Daarna is het de kunst om te kijken of er een match is tussen hun innovatiedoelstelling en de specifieke skills en ervaring die BEACON in huis heeft. 

NIELS’ ERVARING

Niels werkte bij diverse marketingbureaus, van oldschool tot hip & happening. Hij startte in de gesponsorde media en werkte daarna lange tijd voor de muziek- en filmbusiness, waar hij zich bezighield met elpee-hoezen en later die voor cd’s en blue ray. Eerst als marketeer en later als mede-eigenaar.
Na zijn plastic-fietsavontuur werkte hij voor een marketing automation bureau, waar hij de ins en outs van digitale marketing leerde. Zijn ervaring als marketeer, maar ook die als uitvinder en ondernemer, maken Niels een interessante gesprekspartner voor zeer uiteenlopende partijen.

CONTACT

Beacon - Innovation management team

Niels Andela

+31 6 17 56 49 31
niels.andela@beacon.nl
Niels-Andela

TEAM

  • Quintijn Innikel
  • Tom Stefels
  • Jan Willem Dik
  • Margriet de Vriend
  • Simon van Ipenburg
  • Laurien Wolfswinkel
  • Joline Karelse
  • Yorick Koumans
  • Niels Andela
  • Jurre Miedema
  • Menno van den Eijnden
BEKIJK HET TEAM

Team’s blogberichten

Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­

Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­.
De vierde industriële revolutie is alweer enige jaren gaande en wordt steeds zichtbaarder. Waar het in de eerste twee revoluties draaide om mechanisatie en massaproductie, brengen de laatste twee revoluties ons digitale progressie in een moordend tempo.

LEES MEER

MOOI DING: Kitex

Jan Willem Dik (managing director BEACON) over een mobiele windturbine

Wat en sympathiek en slim idee: een kleine windmolen, eenvoudig op te zetten in twintig minuten door één persoon. Dit Deense bedrijf verving de mast, het zwaarste onderdeel van een windturbine, voor een constructie van stangen en spandraden. Het geheel weegt maar twaalf kilo, waardoor het geschikt is als mobiele energievoorziening voor outdoor recreatie. Handig om je telefoon, elektrische lamp, kookplaatje en fiets mee op te laden.

LEES MEER

Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Als projectmanager is het vaak onze focus om ervoor te zorgen dat een project volgens schema en op tijd verloopt. Om die planning te halen proberen we het team te motiveren en organiseren om steeds naar een bepaald tussenresultaat toe te werken. Zodra dat punt is bereikt, gaan we meestal zo snel mogelijk weer door naar de volgende milestone. Als we de designfreeze gehaald hebben staan we alweer in de startblokken om de productie in orde brengen.

LEES MEER

Simon van Ipenburg (projectmanager productinnovatie): ‘Zorgvuldig specificeren vergroot de kans op succes’

Elke innovator is erop gebrand om een product naar de markt te brengen met een unieke propositie. Dit proces begint met bepalen voor welke klant je het product wil ontwikkelen, welke behoeftes die klant heeft en wat hij ervoor wil betalen. Daarnaast moet het product bij de organisatie passen en zich onderscheiden van de concurrentie. Zodra het globale plaatje duidelijk is volgt de uitdagende fase om het bijpassende product te ontwikkelen.

LEES MEER
Lees alle berichten

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use