• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

color bar

PARTNER

QUINTIJN INNIKEL

Quintijn vindt dat je vooral bij de start van innovaties – voordat je begint te rennen – scherp moet weten wat het eindresultaat moet zijn en waarom. Om met Covey te spreken: “Always start with the end in mind”. Hoe scherper dat beeld van het einddoel, hoe beter je een project kan managen en hoe groter de kans op succes.

“Wat ik fantastisch vind aan innovatie is om met een team dat bestaat uit heel verschillende mensen van verschillende disciplines van niets iets te maken.”

Quintijn deelt zijn passie voor innoveren al vele jaren met Tom. “We zagen dat veel projecten zoveel beter konden verlopen met specialistisch projectmanagement en daarom hebben we in 2004 samen BEACON® opgericht.”

“MANAGEMENT VAN INNOVATIE IS EEN SPECIALISME.”

KRACHT VAN QUINTIJN

Quintijn zou het liefst alles uit elkaar halen wat hij ziet. Hij wil altijd weten hoe het geproduceerd is, vermarkt is en wie er wat aan heeft bijgedragen om het zo te krijgen.

Hij is een conceptueel denker, maar heeft zijn blik ook altijd op het resultaat gericht. Hij denkt niet alleen mee over de vraag hoe je het proces moet organiseren, maar denkt ook graag mee over de inhoud en de relevantie van de innovatie. Hij kan met een paar indringende vragen binnen no time de waarde van een innovatie en de gevolgen ervan voor de business doorzien. Hij is besluitvaardig en straalt gezag uit. Hij leidt op een natuurlijke manier met oog voor de mens.

QUINTIJN’S ERVARING

Van jongs af aan is Quintijn erg geïnteresseerd in hoe dingen werken. Lang voordat hij aan de TU Delft als industrieel ontwerper afstudeerde bouwde hij glijbanen, surf- en snowboards. Daarna is hij gedurende z’n hele carrière betrokken geweest bij het management van productinnovatie. Hij bezette managementposities in de FMCG en durables industrie.

Het creëren van succesvolle partnerships in productinnovatie is één van zijn specialiteiten geworden. Ook heeft hij veel ervaring met patenten en waardebepalingen van innovaties voor grote investeerders.

 

CONTACT

BEACON partner Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

OPLEIDING

MSc Industrial Design Engineering

CERTIFICATEN & TRAININGEN

Leadership programma (INSEAD)

TEAM

  • Quintijn Innikel
  • Tom Stefels
  • Jan Willem Dik
  • Margriet de Vriend
  • Simon van Ipenburg
  • Laurien Wolfswinkel
  • Joline Karelse
  • Yorick Koumans
  • Niels Andela
  • Jurre Miedema
  • Menno van den Eijnden
BEKIJK HET TEAM

Quintijn werkte o.a. voor

Berichten van Quintijn Innikel

Quintijn Innikel (partner BEACON) over zijn nieuwe beugel. “Strak in de rij graag!”

Waar zijn ze gebleven, die vrolijke tanden met een eigen wil, die niet in de rij wilden staan en geen boodschap hadden aan de perfecte smile? In tijden waarin iedere tiener een beugel lijkt te hebben kon het ook niet uitblijven, volwassenen willen ook zo’n strakke rij tanden. Zo ook ik, met twee tieners met (na jaren) prachtige tanden als voorbeeld. Maar om nou zelf ook drie jaar met plaatjes en metaal in je mond door ’t leven te gaan? Hmm. Sinds kort draag ik een nieuw soort beugel: Invisalign. Ik was meteen onder de indruk van deze innovatie.

LEES MEER
Het team van BEACON

‘PARTNERSHIPS MAKEN UNIEKE PROPOSITIES MOGELIJK’

‘Productinnovatie is in de moderne economie vaak zo complex dat partnerships bijna een must zijn. Een partnership kan helpen om een deel van de puzzel in te vullen die mist binnen het eigen bedrijf. Een voorbeeld zie je bij Nespresso, die koffiemachines nodig heeft om hun koffiecups in de markt te zetten. Daarom hebben ze een partnership gesloten met Krups. Een ander mooi voorbeeld is de samenwerking tussen Renault en Google, die een partnership hebben gesloten waarbij Google alle elektronica in de auto’s verzorgt. De voordelen zijn evident: beide partijen combineren hun krachten, kennis, positie en merk om tot een uniek product te komen. Een product dat voor de consument heel veel toegevoegde waarde biedt. Een ander belangrijk voordeel is dat de risico’s, altijd een aspect bij innovatie, gedeeld worden.’

LEES MEER

QUINTIJN INNIKEL (PARTNER BEACON) OVER DE OVERGANG VAN ONTWIKKELPROJECT NAAR BUSINESS

‘Als er na een innovatieproject een nieuw product staat, is het hele projectteam blij. Maar als projectmanager ben je er nog niet’.
Bij BEACON hebben we al veel klanten geholpen met het succesvol doorlopen van deze fase.

LEES MEER
productinnovatie blogpost

SNELLER INNOVEREN IN DRIE STAPPEN

Kan innoveren sneller? Deze vraag krijgen we vaak van onze klanten. Het antwoord is: ja, dat kan zeker. Er zijn drie knoppen waaraan je kunt draaien om de snelheid in een innovatieproject te verhogen.
De eerste en misschien wel de belangrijkste knop is: projectscope. Wat ga je allemaal doen in het project? Wat hoort er wel in, wat hoort er niet in?

LEES MEER
Lees alle berichten van Quintijn Innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use