Unilever heeft in navolging van de Special.T van Nestlé onlangs een theeapparaat gelanceerd onder het merk Lipton: de T.O. Na het enorme succes van Nespresso voor koffie lijkt een theeapparaat een logisch vervolg.
De T.O richt zich op de connaisseur die zijn thee op de perfecte manier gezet wil hebben: de juiste temperatuur en sterkte met een zetmethode die het allerbeste uit de thee haalt. Een transparante capsule en infusiekamer zorgen dat de theeblaadjes goed zichtbaar zijn in het schap en tijdens het zetten van de thee. Het apparaat en de thee zijn alleen nog in Frankrijk te verkrijgen, de rest van de wereld volgt hoogstwaarschijnlijk later. Met dit soort nieuwe concepten is het succes altijd moeilijk te voorspellen. Thee is één van de grootste commodity’s in de wereld met een hele cultus er omheen. Als er een installed base concept succesvol kan zijn naast koffie, dan is het wel een theeapparaat. Dit product maakt daarbij waarschijnlijk een goede kans.
Meer weten? Kijk ook op www.to-lipton.com
Terug naar overzicht