Gamen met je lijf; als we de verkoopcijfers mogen geloven (8 miljoen verkocht in 2 maanden) is dat een groot succes. Maar is het nu echt zo goed, of zijn we gewoon massaal nieuwsgierig?
We hadden wat moeite met het vinden van een plekje voor de Kinect. Bovenop de televisie past hij niet, dus moet hij eronder maar daar heb je vaak niet zoveel ruimte. Dat kan beter dachten we. Het product ziet er wel netjes en robuust uit.
PRODUCT
We hadden wat moeite met het vinden van een plekje voor de Kinect. Bovenop de televisie past hij niet, dus moet hij eronder maar daar heb je vaak niet zoveel ruimte. Dat kan beter dachten we. Het product ziet er wel netjes en robuust uit.
NIEUWHEID
In juni 2009 werd het project aangekondigd. De technologie is volkomen nieuw en absoluut indrukwekkend. De propositie is minder vernieuwend en gelijk aan de Wii. Een minpuntje voor creativiteit maar een vette plus voor technologieontwikkeling.
CONSUMER FOCUS
Sterre en Yannick (beiden 5) waren er helemaal wild van, maar de menustructuur was voor hen veel te complex. Ruben en Maurits (11 en 12) stapten binnen 30 minuten weer over op de Wii, betere spellen ondanks de slechtere graphics en beperktere interactie. Volwassenen zijn unaniem sterk onder de indruk. Bij het voetballen herkende de computer zelfs het verschil tussen binnenkant en buitenkant wreef!
INNOVATIESNELHEID
Wij gaan er vanuit dat Microsoft sinds de introductie van de Wii heeft zitten broeden op een antwoord, lees sinds juni 2006. De ontwikkeling heeft dus ongeveer 4 jaar geduurd. Is dat snel? Gezien de vernieuwende technologie wel, de consument denkt hier vast anders over.