• HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

SUCCESVOL INNOVEREN MET UW KLANT

In twee weken ontwikkelden wij samen met onze klant drie concrete business proposities’
Floris Hoogstraten (Marketing manager Pon Power), over het co-creatieproces dat PON samen met hun klant bij BEACON heeft doorlopen.

‘Onder begeleiding van BEACON hebben we in tien intensieve dagen de krachten gebundeld. Het resultaat? Drie concrete business proposities, veel nieuwe inzichten en een hechte en gelijkwaardige relatie met onze klant.’

‘Het begon met de vraag van een belangrijke klant, die schepen heeft met onze Caterpillar motoren aan boord. “Eigenlijk zouden we liever jullie motoren helemaal niet aan boord hebben. Het liefst zouden we gewoon precies de juiste hoeveelheid energie hebben, waar en wanneer we die nodig hebben. Kunnen jullie daarin meedenken?” Dit was voor ons een uitdaging!

Een interessante ontwikkeling die je in heel veel markten ziet. Je koopt niet een product, je koopt de vervulling van een behoefte. Wij zijn toen gaan zoeken naar een manier waarop we samen met onze klant nieuwe ideeën konden ontwikkelen en kwamen uit bij BEACON.


Methode om kennis anders in te zetten
‘Onze technische mensen hebben verschrikkelijk veel verstand van al onze producten en services. Maar zij zijn heel erg gewend om vanuit de bestaande manier van werken de problemen aan te pakken. Dus die zouden waarschijnlijk in eerste instantie zeggen: “dat kan niet”. We gingen zoeken naar een methode om de kennis die we in huis hebben, niet meer alleen te richten op bestaande oplossingen,  producten en markten. We zochten een methode om vanuit een breder perspectief naar de vraag van onze klant te kijken en hele nieuwe oplossingen te genereren.’


Van idee naar concrete business propositie
‘Met een team van veertien mensen –  zeven van de klant en zeven van verschillende Pon Power Groep bedrijven – werkten we onder begeleiding van BEACON tien dagen samen. Op een externe locatie, met tijdsdruk, in een team van diverse disciplines, zoals engineering en marketing, ontstonden een heleboel nieuwe dwarsverbindingen, inzichten en ideeën.  In de eerste week lag de nadruk op teambuilding en brainstormen. In de tweede week werd het heel concreet. Van een idee naar een concrete business propositie gaan, en dat op een aantal belangrijke punten echt tot in de details uitwerken. Alle facetten kwamen aan de orde: de technische haalbaarheid, de marktwaarde en de relevantie voor de klant. Het programma was inhoudelijk sterk en werd strak begeleid. In dit proces ligt de kracht en meerwaarde van BEACON. Ik merkte dat zij daarin veel ervaring hebben.’


Meerdere invalshoeken
‘Een belangrijke succesfactor was ook de support en betrokkenheid van het management. Daardoor was er vanaf het begin draagvlak in beide bedrijven. Toen de ideeën aan het eind van de eerste week werden gepitcht, kwam een aantal sponsoren, zowel van de klant als van ons. Zij hadden ook invloed op de keuze van de ideeën waar we mee door zouden gaan in de week erna. We zijn blij met het resultaat. De drie uitgewerkte proposities  brengen we nu in samenwerking met de klant naar de volgende fase. Het was uitdagend om zo intensief samen te werken met mensen van verschillende bedrijven en disciplines. Dat werkte heel goed. Om tot iets te komen dat nog niet bestaat heb je meerdere invalshoeken nodig. Je kan een hoop doen met veertien man! Sommige mensen reageerden: “wow, we kunnen op een andere manier kijken en onze kennis op nieuwe manieren inzetten!” Dat was een bijkomend resultaat dat we van tevoren helemaal niet hadden voorzien.’

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Team van BEACON

BEACON LAS VOOR U: PHILIPS RESEARCH, 100 JAAR UITVINDINGEN DIE ER TOE DOEN

apr 22, 2021

Dit boekje vertelt de geschiedenis van het NatLab en de mensen die het groot hebben gemaakt. De teksten zijn geïllustreerd met tal van foto’s en plaatjes van innovaties die het NatLab heeft voortgebracht. Van de eerste röntgenmachine en het eerste televisietoestel tot en met de eerste muziekcassette.

Statistiek Aviation Glass

BEACON LAS VOOR U BUSINESS MODEL GENERATION

apr 20, 2021

Gillette doet ‘t, Skype, De Pers: geld verdienen door je producten weg te geven. Procter & Gamble besluit om hun R&D deuren open te zetten om geld te verdienen. Product-innovaties gaan vaak gepaard met business model innovatie.

Team van BEACON

TERUGBLIK BEACON NIEUWJAARSBORREL

apr 24, 2021

Elk jaar weer inspirerend om tijdens de BEACON-nieuwjaarsborrel met veel van onze klanten en relaties in ontspannen sfeer te kunnen praten over innovatie. En te ontdekken dat iedereen met vergelijkbare thema’s bezig is, met toch steeds weer andere oplossingen. Dit jaar was voor het eerst ons moederbedrijf Verhaert aanwezig. Koen Verhaert gaf een toelichting waarom BEACON een passende uitbreiding is binnen de Verhaert-groep.

Recente berichten

  • MOOI DING: Circulware
  • Nieuw aan boord: Barbara van de Sande
  • Jan Willem Dik (managing director BEACON): Hoe organiseer je duurzaam projectmanagement in de praktijk?
  • DUURZAAM PROJECTMANAGEMENT
  • Quintijn Innikel, partner BEACON:Hoe organiseer je baanbrekende innovaties?

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next