• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
twee mannen kijken naar de horizon

PARTNERSHIPS

Quintijn Innikel vertelt over zijn ervaringen met innoveren middels partnerships


“Het blij maken van een moderne consument is niet zo makkelijk meer. De tijd van “je mag alle kleuren kiezen zolang het maar zwart is” is over, zelfs voor Apple. Om de harten te winnen zijn producten alleskunners. Denk aan telefoons (wat kunnen ze niet?), auto’s (rijdende computers) of horloges (meten m’n gezondheid, wijzen de weg en geven m’n mail door). De eisen die dit aan bedrijven en hun innovatieteams stelt zijn daarmee extreem hoog. Traditionele autobouwers realiseren zich dat ze drie tandjes bij moeten zetten om niet door Google of Tesla overtroefd te worden. Partnerships zijn hierbij een goed wapen om gezamenlijk ten strijde te trekken.

Met BEACON heb ik veel met partnerships te maken. Ons wordt vaak gevraagd op zoek te gaan naar de ontbrekende schakel. Dat kan ontbrekende kennis of technologie zijn, maar ook een relevant merk of een afzetkanaal. En dat is dan waar de boeiende reis naar samenwerking tussen bedrijven begint. Wat ik er zo leuk aan vind is dat de mensen in het team van onze klanten erg open staan voor samenwerking. Samen blijk je inderdaad veel meer te kunnen en 1+1 blijkt 3. Toch blijft het ook vaak spannend om samen te werken. Zoals de rolverdeling. Wie doet wat? Ga jij je nu met mijn product bemoeien? Ook het met elkaar delen blijkt vaak een heikel maar essentieel punt.

Partnerships komen het best van de grond als de rollen duidelijk zijn en de belangen van de partners in lijn liggen. Maar ook hier maken die paar mensen in het team vaak het verschil. Gewoon omdat ze zin hebben in de uitdaging, het leuk vinden om iets te snappen van die andere wereld of het mooi vinden om met een Taiwanees, een Italiaan, een Franse belle en een droge Nederlander the next big thing aan de wereld te tonen!”

Terug naar overzicht
0

Recente berichten

  • Simon van Ipenburg (projectmanager productinnovatie): ‘Zorgvuldig specificeren vergroot de kans op succes’
  • MOOI DING: HomeWizard Energie Monitor
  • Jurre Miedema (projectmanager productinnovatie): ‘Investeer in het leren kennen van je team voor een beter projectresultaat.’
  • Laurien Wolfswinkel (senior projectmanager) over een modulaire speelgoedrobot
  • Jan Willem Dik, (managing director): Duurzaamheid en digitalisering bieden veel interessante groeikansen
  • Quintijn Innikel (partner BEACON) over zijn nieuwe beugel. “Strak in de rij graag!”

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)30 691 08 90
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

© 2022 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next