• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

NPD REVIEW: QUECHUA WERPTENT

Oud segment opnieuw veroverd

Gespot op de camping: de Quechua tent, geïntroduceerd in 2005, is alom aanwezig. Andere merken zijn (bijna) volledig van het speelveld verdwenen! Dat bewijst dat in een ogenschijnlijk volwassen markt disruptive innovation nog mogelijk is. Hoe doet producent Decathlon dat?

CONSUMER FOCUS 

De grootste ergernis is het opzetten van de tent. Dat heeft Decathlon goed begrepen. In een paar seconden staat de tent en dat voorkomt heel wat relatiecrisissen. Het inklappen is wel een uitdaging. Daar speelt de in 2011 gelanceerde ‘Second Easy’ op in met een bij-elkaar-trek-koord. Dat de tent niet in je backpack past is blijkbaar minder een probleem. Misschien wordt dat de opvolger?

MARKETINGSTRATEGIE

Decathlon biedt met haar merk Quechua een goede tent voor een schappelijke prijs waardoor een enorme doelgroep wordt aangesproken. Door verschillende, autonome merken te creëren met eigen ontwikkelafdelingen weet Decathlon innovatie op innovatie te stapelen en zo te concurreren met merken als Nike en The North Face.

NIEUWHEID

De technologie is niet vooruitstrevend en pop-up tenten bestonden al. De vertaling naar een goed, mooi en betaalbaar consumentenproduct is wel nieuw. Vele merken zijn gevolgd, toch zie je door de goede prijs-kwaliteit verhouding overwegend Quechua.

TOTAAL

Mooi voorbeeld van hoe een jong, onbekend merk een ogenschijnlijk vastgeroeste markt totaal op z’n kop weet te zetten. 

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Het team van BEACON

NIEUW AAN BOORD: YORICK KOUMANS – PROJECTMANAGER

apr 26, 2021

BEACON groeit! Sinds 1 september versterkt Yorick Koumans ons team als projectmanager productinnovatie: ‘Het ontwikkelen van een product is vaak technisch uitdagend. Maar voor een succesvolle ontwikkeling zijn veel meer factoren van belang. Is het product commercieel interessant, zit de klant er wel op te wachten, kunnen we het betrouwbaar produceren?

MOOI DING: Coca-Cola fles uit plantaardig materiaal

MOOI DING: Coca-Cola fles uit plantaardig materiaal

nov 16, 2021

Coca-Cola heeft een nieuwe fles onthuld, gemaakt van 100% plantaardig materiaal. Doel van het bedrijf is om voor 2030 het gebruik van op aardolie gebaseerde PET volledig te stoppen. Het nieuwe materiaal wordt bPET genoemd, en heeft volgens de makers dezelfde moleculaire structuur als de niet-plantaardige variant. Het materiaal is volledig recyclebaar en er kunnen zelfs andere producten van worden gemaakt zoals T-shirts.

Mooi ding: Bügal

MOOI DING: BÜGAL

apr 26, 2021

‘Tom liet ons begrijpen wat klanten zoeken in ons product. Hij hielp ons om anders over ons product te communiceren, vanuit het perspectief van de klant.’ LESS Industries begon als vriendengroep aan de universiteit van Buenos Aires. De start-up ontwikkelt IoT-oplossingen die, in combinatie met AI, zijn klanten als het ware oren, ogen en voelsprieten op afstand geven, waardoor zij betere beslissingen kunnen nemen.

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next