• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
NPD REVIEW: QUECHUA WERPTENT

NPD REVIEW: QUECHUA WERPTENT

Oud segment opnieuw veroverd

Gespot op de camping: de Quechua tent, geïntroduceerd in 2005, is alom aanwezig. Andere merken zijn (bijna) volledig van het speelveld verdwenen! Dat bewijst dat in een ogenschijnlijk volwassen markt disruptive innovation nog mogelijk is. Hoe doet producent Decathlon dat?

CONSUMER FOCUS 

De grootste ergernis is het opzetten van de tent. Dat heeft Decathlon goed begrepen. In een paar seconden staat de tent en dat voorkomt heel wat relatiecrisissen. Het inklappen is wel een uitdaging. Daar speelt de in 2011 gelanceerde ‘Second Easy’ op in met een bij-elkaar-trek-koord. Dat de tent niet in je backpack past is blijkbaar minder een probleem. Misschien wordt dat de opvolger?

MARKETINGSTRATEGIE

Decathlon biedt met haar merk Quechua een goede tent voor een schappelijke prijs waardoor een enorme doelgroep wordt aangesproken. Door verschillende, autonome merken te creëren met eigen ontwikkelafdelingen weet Decathlon innovatie op innovatie te stapelen en zo te concurreren met merken als Nike en The North Face.

NIEUWHEID

De technologie is niet vooruitstrevend en pop-up tenten bestonden al. De vertaling naar een goed, mooi en betaalbaar consumentenproduct is wel nieuw. Vele merken zijn gevolgd, toch zie je door de goede prijs-kwaliteit verhouding overwegend Quechua.

TOTAAL

Mooi voorbeeld van hoe een jong, onbekend merk een ogenschijnlijk vastgeroeste markt totaal op z’n kop weet te zetten. 

Terug naar overzicht
0

Meest recente berichten

  • Simon van Ipenburg (projectmanager productinnovatie): ‘Zorgvuldig specificeren vergroot de kans op succes’
  • MOOI DING: HomeWizard Energie Monitor
  • Jurre Miedema (projectmanager productinnovatie): ‘Investeer in het leren kennen van je team voor een beter projectresultaat.’
  • Laurien Wolfswinkel (senior projectmanager) over een modulaire speelgoedrobot
  • Jan Willem Dik, (managing director): Duurzaamheid en digitalisering bieden veel interessante groeikansen

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)30 691 08 90
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

© 2022 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next