• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

BEACON LAS VOOR U: THE INNOVATION SECRET OF STEVE JOBS

Hoe heeft hij dat toch allemaal gedaan, die meneer Jobs? Wat is het geheim achter al dat innovatiesucces van de man die computer, muziekverkoop en telefoon opnieuw heeft uitgevonden? Een meer dan relevante kwestie in onze dagelijkse praktijk. Omdat dit boek het antwoord belooft op deze miljardenvraag hebben we het voor u – en voor ons – gelezen.

IN ÉÉN AVOND UIT? 

Niet gelukt, hoewel het lekker wegleest. Een heldere structuur, veel sappige Apple-historie en de vele quotes van insiders maken het makkelijk leesbaar.

UITLEG 

We noemen er een paar uit de hoed van Jobs:

  • Stel zeer gevarieerde teams samen met naast voor de hand liggende types ook eens een muzikant of antropoloog
  • Stop met focusgroepen, insights en meer van dat
  • Bepaal gewoon zelf wat goed is als het om baanbrekende vernieuwing gaat
  • Zeg vaak nee
  • Doe alleen wat het verschil maakt en strak binnen je visie past

PRAKTISCHE TIPS? 

Veel tips, maar zijn ze overal toe te passen? Daar zit hem de kneep, Jobs bouwt geen doorsnee organisatie en dat is onmiskenbaar onderdeel van zijn succes.

NASLAGWERK?

Nee, gewoon lezen voor het slapen gaan. Dat is nog één van de innovatiegeheimen van Jobs, die onlangs is gestopt als CEO: ‘Sell dreams, not products’.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Banner zelf desinfecterende deurgreep

MOOI DING: ZELF-DESINFECTERENDE DEURGREEP

apr 26, 2021

Het ‘mooie ding’ voor deze keer, hoe actueel kan het zijn: een handgreep die altijd steriel is. Denk aan toepassing in allerlei publieke ruimtes, specifiek toiletten. Hoe vaak zie je niet dat mensen de greep liever niet aanraken en daar trucs op hebben bedacht, zoals met de schouder openduwen of wachten tot er iemand binnenkomt. Tenminste, ik zie dat vaak in mannentoiletten, doen vrouwen dat ook? Kennelijk is het thema ook zonder Corona al relevant. En ongetwijfeld is er ook een consumentenmarkt.

Team van BEACON

VIND DE ‘BLUE SPOT’ OP WEG NAAR INNOVATIESUCCES

apr 23, 2021

Een product is pas succesvol als het goed scoort op veel punten tegelijk: het product moet, relevant zijn voor de klant, haalbaar zijn en daarnaast ook financieel levensvatbaar. Deze drie factoren hebben een belangrijke samenhang. Het optimum vinden, de ‘blue spot’ of winnende innovatiepropositie is waar het om draait. Soms is een propositie al heel vroeg ontstaan maar duurt het door de stand der techniek nog lang tot ‘de blue spot’ gevonden wordt.

DUURZAAMHEID MEENEMEN IN JE INNOVATIEPROJECT?

DUURZAAMHEID MEENEMEN IN JE INNOVATIEPROJECT?

apr 23, 2021

Veel instanties en bedrijven willen bijdragen aan een duurzame leefomgeving. Dit zien we ook terug in de politiek, in het gedrag van consumenten en in beschikbare producten. Toch blijkt het lastig om duurzaamheid daadwerkelijk mee te nemen in productinnovatie.

Recente berichten

  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex
  • BEACON Nieuwjaarsborrel 2023
  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next