• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

RIDE

Het bedenken van nieuwe business ideeën is een flinke uitdaging, het succesvol tot leven brengen van deze ideeën een nog grotere. Dat wil nog niet zeggen dat het niet kan! Om teams met een interessant businessidee een kick-start te geven in de ontwikkeling van hun idee heeft BEACON de RIDE ontwikkeld.

Op basis van 10 jaar ervaring in innovatiemanagement geloven wij dat het succes van innovatie initiatieven sterk verbeterd kan worden. Wij doen dit door vroegtijdig de toegevoegde waarde & impact van ideeën te verkennen vanuit drie perspectieven: de klantrelevantie, de technische haalbaarheid en de commerciële levensvatbaarheid. In de RIDE worden ideeën versterkt door een spel van trial en error. We breken muren tussen afdelingen af om in een divers team ideeën te optimaliseren en vroegtijdig de impact en toegevoegde waarde van deze ideeën te onderzoeken. Het resultaat? Een sterke en doordachte propositie met schaalbaar businessmodel. Een solide basis om het businessplan vorm te geven en commitment in de organisatie te krijgen.

Aanpak
De kern van de RIDE wordt gevormd door onze co-creatiesessies. In deze actieve sessies worden ideeën niet alleen op papier uitgewerkt. Het maken van een demonstrator (minimaal levensvatbaar product) is een belangrijk onderdeel van het proces. De demonstrator is een eerste tastbare uitwerking van het idee waarmee je kunt onderzoeken of je aannames in je innovatiepropositie juist zijn. De demonstrator kan een prototype zijn maar ook een geschetst scenario van de user-experience of een proefverpakking. Daarmee krijgt iedereen helder voor ogen wat het doel is van de propositie en het stimuleert ook een kritische blik.

In opvolgende sessies onderzoeken we de relevantie voor de consument, de technische haalbaarheid en de commerciële levensvatbaarheid van de innovatiepropositie, gebaseerd op echte terugkoppeling van de markt. Met de resultaten optimaliseren we de propositie en geven we inhoud aan ons motto: ontwerp, bouw en verfijn ideeën terwijl ze nog flexibel zijn.

Niet elk bedrijf heeft de juiste expertise beschikbaar om een propositie in alle facetten uit te werken. BEACON zorgt dan voor de externe experts en faciliteert de samenwerking en dialoog. Samen pionieren we, spotten we kansen en signaleren we uitdagingen om de route naar succesvolle marktintroductie te bepalen. Dat is zo’n inspirerend proces, dat de teamspirit en betrokkenheid als vanzelf komt.

Het resultaat
De RIDE zorgt ervoor dat een idee tot bloei komt. Het programma geeft het team alle gereedschappen om de rest van het bedrijf te enthousiasmeren en te overtuigen met een heldere & pakkende innovatiepropositie, een uitgewerkt businessmodel, een eerste businesscase en een plan van aanpak: Wat willen we op korte termijn doen en wat is het einddoel? Dat alles met als resultaat: een vliegende start maken met een breed gedragen en gevalideerde propositie.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Tom Stefels

TOM STEFELS (PARTNER BEACON) OVER BESLISSINGEN NEMEN IN PROJECTEN

apr 23, 2021

“Waar het op aan komt is niet zo zeer het moment, als wel de weg er naar toe. Grote beslissingen zie je aankomen. Iedereen heeft tijd nodig voor een serieus besluit. Daarom moet je het keuzeproces zo snel mogelijk beginnen. Wie die beslissing neemt in een bedrijf, dat is vaak een kwestie van uitvinden. Bij de start van een project toetsen we altijd wat voor structuur er aanwezig is om de grote projectbeslissingen te nemen.

Team van BEACON

WAAROM GEEFT TESLA ZIJN PATENTEN VRIJ?

apr 22, 2021

De media speculeren breed over de werkelijke redenen achter deze actie. De belangrijkste zou zijn dat Tesla hoopt dat de markt en de bestaande infrastructuur haar standaard zo zullen overnemen. Dat zou niet snel genoeg gaan als patenten de concurrenten hinderen. Daarnaast zou Tesla een grotere accufabriek willen bouwen en geld willen verdienen door accu’s te leveren aan concurrenten

Team van BEACON

T.O BY LIPTON

apr 23, 2021

De T.O richt zich op de connaisseur die zijn thee op de perfecte manier gezet wil hebben: de juiste temperatuur en sterkte met een zetmethode die het allerbeste uit de thee haalt. Een transparante capsule en infusiekamer zorgen dat de theeblaadjes goed zichtbaar zijn in het schap en tijdens het zetten van de thee. Het apparaat en de thee zijn alleen nog in Frankrijk te verkrijgen, de rest van de wereld volgt hoogstwaarschijnlijk later. Met dit soort nieuwe concepten is het succes altijd moeilijk te voorspellen.

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next