• HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

RIDE

Het bedenken van nieuwe business ideeën is een flinke uitdaging, het succesvol tot leven brengen van deze ideeën een nog grotere. Dat wil nog niet zeggen dat het niet kan! Om teams met een interessant businessidee een kick-start te geven in de ontwikkeling van hun idee heeft BEACON de RIDE ontwikkeld.

Op basis van 10 jaar ervaring in innovatiemanagement geloven wij dat het succes van innovatie initiatieven sterk verbeterd kan worden. Wij doen dit door vroegtijdig de toegevoegde waarde & impact van ideeën te verkennen vanuit drie perspectieven: de klantrelevantie, de technische haalbaarheid en de commerciële levensvatbaarheid. In de RIDE worden ideeën versterkt door een spel van trial en error. We breken muren tussen afdelingen af om in een divers team ideeën te optimaliseren en vroegtijdig de impact en toegevoegde waarde van deze ideeën te onderzoeken. Het resultaat? Een sterke en doordachte propositie met schaalbaar businessmodel. Een solide basis om het businessplan vorm te geven en commitment in de organisatie te krijgen.

Aanpak
De kern van de RIDE wordt gevormd door onze co-creatiesessies. In deze actieve sessies worden ideeën niet alleen op papier uitgewerkt. Het maken van een demonstrator (minimaal levensvatbaar product) is een belangrijk onderdeel van het proces. De demonstrator is een eerste tastbare uitwerking van het idee waarmee je kunt onderzoeken of je aannames in je innovatiepropositie juist zijn. De demonstrator kan een prototype zijn maar ook een geschetst scenario van de user-experience of een proefverpakking. Daarmee krijgt iedereen helder voor ogen wat het doel is van de propositie en het stimuleert ook een kritische blik.

In opvolgende sessies onderzoeken we de relevantie voor de consument, de technische haalbaarheid en de commerciële levensvatbaarheid van de innovatiepropositie, gebaseerd op echte terugkoppeling van de markt. Met de resultaten optimaliseren we de propositie en geven we inhoud aan ons motto: ontwerp, bouw en verfijn ideeën terwijl ze nog flexibel zijn.

Niet elk bedrijf heeft de juiste expertise beschikbaar om een propositie in alle facetten uit te werken. BEACON zorgt dan voor de externe experts en faciliteert de samenwerking en dialoog. Samen pionieren we, spotten we kansen en signaleren we uitdagingen om de route naar succesvolle marktintroductie te bepalen. Dat is zo’n inspirerend proces, dat de teamspirit en betrokkenheid als vanzelf komt.

Het resultaat
De RIDE zorgt ervoor dat een idee tot bloei komt. Het programma geeft het team alle gereedschappen om de rest van het bedrijf te enthousiasmeren en te overtuigen met een heldere & pakkende innovatiepropositie, een uitgewerkt businessmodel, een eerste businesscase en een plan van aanpak: Wat willen we op korte termijn doen en wat is het einddoel? Dat alles met als resultaat: een vliegende start maken met een breed gedragen en gevalideerde propositie.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Menno van den Eijnden, projectmanager productontwikkeling:

Menno van den Eijnden, projectmanager productontwikkeling:

apr 17, 2023

De opdrachtomschrijving voor een projectmanager is vaak om gestelde doelen binnen een gestelde tijd en een gesteld budget te realiseren. Dat zijn allemaal ‘harde’ gegevens. Echter, om dat daadwerkelijk te realiseren met je team van verschillende mensen met verschillende achtergronden, zijn diverse ‘zachte’ vaardigheden nodig.

Team van BEACON

HOE KRIJG JE EEN TEAM IN BEWEGING?

apr 23, 2021

Innovatieteams bestaan vaak uit capabele, hoogopgeleide mensen. Om een sterk projectteam te creëren, is het belangrijk bij de start een gezamenlijke visie en verantwoordelijkheid te ontwikkelen. Je wilt dat de teamleden actief inbreng hebben en het beste van zichzelf geven. Je kunt natuurlijk zeggen: ‘hier willen we naar toe en zo gaan we het doen’. Maar het werkt meestal beter om het team de ruimte te geven er zelf ook goed over na te denken

Team van BEACON

NPD CASE: GOOGLE CHROMECAST

apr 22, 2021

Functioneel gezien is de Chromecast een kopie van de Apple TV. Het vernieuwende is echter dat Google de bijbehorende software-ontwikkelkit heeft vrijgegeven. Daardoor zijn sinds februari 2014 zo’n 6000 developers bezig zo’n 10.000 nieuwe apps te ontwikkelen voor de Chromecast. De nu nog beperkte functionaliteit zal dus op korte termijn snel uitgebreider worden

Recente berichten

  • MOOI DING: Circulware
  • Nieuw aan boord: Barbara van de Sande
  • Jan Willem Dik (managing director BEACON): Hoe organiseer je duurzaam projectmanagement in de praktijk?
  • DUURZAAM PROJECTMANAGEMENT
  • Quintijn Innikel, partner BEACON:Hoe organiseer je baanbrekende innovaties?

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next