• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

VIND DE ‘BLUE SPOT’ OP WEG NAAR INNOVATIESUCCES

Een product is pas succesvol als het goed scoort op veel punten tegelijk: het product moet, relevant zijn voor de klant, haalbaar zijn en daarnaast ook financieel levensvatbaar. Deze drie factoren hebben een belangrijke samenhang. Het optimum vinden, de ‘blue spot’ of winnende innovatiepropositie is waar het om draait. Soms is een propositie al heel vroeg ontstaan maar duurt het door de stand der techniek nog lang tot ‘de blue spot’ gevonden wordt.

Een voorbeeld hiervan is de automatische parkeerassistentfunctie in moderne auto’s. Dit is al bedacht door Volkswagen in 1992. Een relevant idee en technisch haalbaar maar geen succes. De verkoopprijs van een auto zou $3000 hoger worden. Handige feature? Jazeker, maar niet voor die prijs. Pas in 2003 werd de blue spot gevonden door Toyota in de Prius, door de toch al aanwezige electronica en elektrische aandrijving. De kosten waren nu nog maar $750 en het was een onmiddellijk succes.

De Volkswagen Futura uit 1992 had al automatische parkeerassistentie

Terug naar overzicht

You also might be interested in

BEACON LAS VOOR U: INNOVATORS DILLEMA

BEACON LAS VOOR U: INNOVATORS DILLEMA

apr 22, 2021

Vernieuwende technologieën kunnen markten totaal op zijn kop zetten. IBM was in de jaren zestig onbetwist marktleider met hun mainframe-computers, maar werd op de computermarkt totaal verrast door nieuwkomer Apple. IBM had geïnvesteerd in nieuwe technologie en het management van IBM functioneerde prima. Toch verloor IBM de slag door te veel focus op bestaande technologie.

Projectmanager BEACON Laurien Wolfswinkel

NIEUW AAN BOORD: LAURIEN WOLFSWINKEL

apr 23, 2021

‘Zelfs het beste idee komt niet tot een goed eindproduct zonder het juiste innovatie management. Ik ben erachter gekomen dat juist het succesvol realiseren van een product mij voldoening geeft en dat dit vaak niet goed (genoeg) gaat binnen een bedrijf. Al vanaf mijn eerste baan als product designer, ben ik mij bezig gaan houden met het opzetten van een werkbaar productontwikkelproces

productinnovatie blogpost - remarkable tablet

MOOI DING: REMARKABLE TABLET

apr 24, 2021

In de categorie ‘producten die het zakelijk leven een stuk eenvoudiger en leuker maken’: de reMarkable tablet. Enkele weken heb ik de tablet nu in gebruik en ze is echt remarkable. De veelzijdigheid is enorm en sluit perfect aan bij mijn behoefte als projectmanager. Weg met die ellendige notitieblokken en papieren documenten, welkom tablet. Dit product combineert best-of-both worlds van de ‘gewone’ tablet en e-reader: een e-ink scherm en touchscreen control.

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next