• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

INNOVATIE EN ONDERNEMERSCHAP VOLGENS QUINTIJN INNIKEL

Met BEACON heb ik het voorrecht om met zeer uiteenlopende bedrijven te werken aan innovatie. Van kleine snelle startups tot grote multinationals. Eén ding hebben ze in ieder geval gemeen: het zoeken naar kansen in de markt via innovatie.

Wat ik fantastisch vind aan startups is de ondernemersspirit. Kort geleden was de startup Aviation Glass in het nieuws met de succesvolle introductie van ultradun, extreem sterk glas voor in vliegtuigen. Ik was trots toen we genoemd werden als organiserende kracht achter hun innovatie. Het geheim achter hun succes? Een scherp inzicht in de behoeften van hun klanten en een agile innovatie proces waarin potentiele klanten al vroeg betrokken zijn maar vooral de do-or-die mentaliteit. Innovatie is geen luxe, als we niet slagen zijn we er morgen niet meer. Het geeft alles een enorme drive, met het klantperspectief altijd dichtbij.

Maar ook het werken voor een grote multinational is geweldig. Zij zijn ongelooflijk goed in wat ze doen! Van marktkennis tot kennis van productieprocessen of distributiekanalen, voor ieder deelaspect zijn wel specialisten beschikbaar. Met meer kennis dan iedere startup van droomt. In deze teams is het de uitdaging om het geheel te blijven zien, het waarom, de ondernemersvisie. Ook met deze teams is Agile innoveren van grote waarde. Snel en met kleine teams oplossingen creëren, proto’s bouwen en met klanten uittesten werkt inspirerender en effectiever. Aannames toetsen en snel leren is waar het hier om draait.

Dit is wat wij er van opgestoken hebben:

  • Kleine gedreven teams die veel van hun tijd aan dit idee mogen besteden werken veel beter dan “vrijdagmiddag teams”.
  • Gesteund worden door het management is een must, ook als het soms wat anders loopt dan gehoopt.
  • Vergeet de lange watervalplanning. Korte sprints met concrete doelen werken veel beter.
  • Snel je (business) aannames testen. Aannames horen bij het creëren van ideeën, maar moeten zo snel mogelijk een zekerheid te worden.
  • Multidisciplinair is noodzaak maar werkt alleen als je de moeite neemt elkaar te begrijpen.Wat multinationals kunnen leren van startups: ondernemerschap in de teams krijgen. En vice versa? Dat er meer nodig is dan een goed idee om een business te bouwen.
Terug naar overzicht

You also might be interested in

SPARREN MET BEACON

SPARREN MET BEACON

apr 23, 2021

Elke tweede maandag van de maand kunt u bij ons terecht als klankbord. Of het nu gaat om de vraag hoe u creativiteit en ondernemerschap binnen uw organisatie kunt stimuleren. Hoe u een idee kunt ontwikkelen tot krachtige business propositie. Of hoe u een specifiek probleem binnen een lopend innovatieproject kunt tackelen. Een uurtje sparren bij BEACON doet wonderen.

VIER METHODEN OM EEN IDEE TE CLAIMEN

VIER METHODEN OM EEN IDEE TE CLAIMEN

apr 21, 2021

De wet biedt een persoon of bedrijf verschillende manieren om gedachtegoed officieel te laten vastleggen. Dat is een voorwaarde om als eigenaar stappen te kunnen ondernemen tegen een eventuele inbreuk. Hieronder de belangrijkste mogelijkheden. Een octrooi is hetzelfde als een patent en wordt verleend op een vinding of werkingsprincipe. Dat wordt getoetst op nieuwheid, inventiviteit en industriële toepasbaarheid.

productinnovatie blogpost smartsleep

MOOI DING: PHILIPS SMARTSLEEP

apr 23, 2021

Het is voor iedereen herkenbaar, van feestende student tot hard werkende professional: vermoeid wakker worden door een tekort aan goede slaap. Volgens onderzoek is het zelfs zo dat bijna 40 procent van de mensen tussen 25 en 54 minder dan de aanbevolen zeven uur per nacht slaapt, waardoor ze minder alert, energiek en gefocust zijn. Dit biedt ruimte voor verbetering, moet ook Philips gedacht hebben

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • Menno van den Eijnden, projectmanager productontwikkeling:
  • MOOI DING: Calosol
  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex
  • BEACON Nieuwjaarsborrel 2023

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next