• HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

MOOI DING: LATTIZ

Quintijn Innikel (partner) over het melkschuimsysteem van FrieslandCampina

Jaren geleden verbaasde ik me in Amerika over de exactheid waarmee mensen hun koffies bestelden. En over de enorme variatie. Inmiddels weten we in Nederland ook wel raad met onze cappuccino’s, flat whites en latte macchiato’s. Zelf kan ik echt genieten van een mooi gemaakte cappuccino.  

Het maken van melkkoffie is nog niet zo simpel, thuis klooi ik met een melkschuimertje en tussen het stoompijpje van mijn koffieapparaat en mij heeft ‘t nooit willen klikken. Ook in de horeca blijkt dit een probleem te zijn waar sinds kort een prachtige innovatieve oplossing voor gevonden is: Lattiz. Een door FrieslandCampina uitgevonden systeem dat bestaat uit een geconcentreerde melkverpakking en een apparaat. Eén druk op de knop en je hebt perfect melkschuim.

Op steeds meer plekken kom ik Lattiz tegen, in restaurants, lunchcafés en bars. Wat ik er zo mooi aan vind is niet de buitenkant (een non-descripte vierkante kast), maar wat er in zit en eruit komt. Eén druk op de knop doet de truc. Iedereen kan het, dus ook de nog-niet-ingewerkte barman of student die 5 lattes moet maken voor tafel 8. Binnenin zit het geheim in een klein kunststof tuitje waar melk, lucht en water in een ingenieus systeem bij elkaar komen. En in tegenstelling tot alle andere verse melksystemen hoeft de Lattiz niet gekoeld te worden. Ook dat is slim, want in combinatie met de geconcentreerde formule, een dunne kunststof zak en een kartonnen doos kost het minder energie in koeling en transport en geeft het minder afval. Een stuk duurzamer dus!

Net als bij Nespresso, elektrische tandenborstels en scheermesjes is ook dit een gesloten systeem. Installed base marketing ook wel. Bedenk goed of je het wilt, want je kan er geen ander melkproduct in gebruiken. Te oordelen aan de enorme opmars zijn de klanten van Lattiz blijkbaar tevreden met het systeem en voorziet het in een scherp gespotte behoefte. Nice!

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Het team van BEACON

‘PARTNERSHIPS MAKEN UNIEKE PROPOSITIES MOGELIJK’

apr 26, 2021

‘Productinnovatie is in de moderne economie vaak zo complex dat partnerships bijna een must zijn. Een partnership kan helpen om een deel van de puzzel in te vullen die mist binnen het eigen bedrijf. Een voorbeeld zie je bij Nespresso, die koffiemachines nodig heeft om hun koffiecups in de markt te zetten. Daarom hebben ze een partnership gesloten met Krups. Een ander mooi voorbeeld is de samenwerking tussen Renault en Google, die een partnership hebben gesloten waarbij Google alle elektronica in de auto’s verzorgt. De voordelen zijn evident: beide partijen combineren hun krachten, kennis, positie en merk om tot een uniek product te komen. Een product dat voor de consument heel veel toegevoegde waarde biedt. Een ander belangrijk voordeel is dat de risico’s, altijd een aspect bij innovatie, gedeeld worden.’

QUINTIJN INNIKEL (PARTNER BEACON) OVER DE OVERGANG VAN ONTWIKKELPROJECT NAAR BUSINESS

QUINTIJN INNIKEL (PARTNER BEACON) OVER DE OVERGANG VAN ONTWIKKELPROJECT NAAR BUSINESS

apr 26, 2021

'Als er na een innovatieproject een nieuw product staat, is het hele projectteam blij. Maar als projectmanager ben je er nog niet’. Bij BEACON hebben we al veel klanten geholpen met het succesvol doorlopen van deze fase.

Quintijn Innikel (partner BEACON) over zijn nieuwe beugel. “Strak in de rij graag!”

Quintijn Innikel (partner BEACON) over zijn nieuwe beugel. “Strak in de rij graag!”

feb 23, 2022

Waar zijn ze gebleven, die vrolijke tanden met een eigen wil, die niet in de rij wilden staan en geen boodschap hadden aan de perfecte smile? In tijden waarin iedere tiener een beugel lijkt te hebben kon het ook niet uitblijven, volwassenen willen ook zo’n strakke rij tanden. Zo ook ik, met twee tieners met (na jaren) prachtige tanden als voorbeeld. Maar om nou zelf ook drie jaar met plaatjes en metaal in je mond door 't leven te gaan? Hmm. Sinds kort draag ik een nieuw soort beugel: Invisalign. Ik was meteen onder de indruk van deze innovatie.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • MOOI DING: Circulware
  • Nieuw aan boord: Barbara van de Sande
  • Jan Willem Dik (managing director BEACON): Hoe organiseer je duurzaam projectmanagement in de praktijk?

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next