• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

10 JAAR INNOVATIEMANAGEMENT!

Wat krijg je als je 120 innovatieve mensen op het dak van een bunker zet? Een heel gezellig feestje, met heftige discussies, toekomstvisies en dromen. Waar oude collega’s elkaar weer zien en nieuwe contacten gelegd worden. Ik voelde me trots om gastheer te zijn voor zoveel vermaarde merken en leuke mensen die de moeite genomen hadden te komen.

Toen Tom en ik 10 jaar besloten te starten met Beacon hoopten we op het mooie resultaat waar we vandaag staan; een geweldig team met unieke, getalenteerde mensen, een klantenbestand om van te dromen en  aan meer dan 175 innovatieve projecten gewerkt!

Tijdens het feestje hebben Eveline Verbunt en Bart Vandehoek onze dienst The RIDE gepresenteerd. Een dienst die in een paar weken tijd met een multidisciplinair team zowel innovatie-propositie als projectplan helder krijgt. Ons motto daarin is Innovation success is maximized at the start of the journey. Ofwel ‘pak de pijn aan het begin’. Want als we iets geleerd hebben de afgelopen 10 jaar, dan is het dat je de moeilijke keuzes bij de start moet maken.

Tenslotte heeft Florian Dirkse het inspirerende verhaal gedeeld van de Ocean Cleanup, de bijna onmogelijke opgave om de plastic soep in de oceanen op te ruimen. Wat fantastisch is om te horen hoe een paar mensen met een droom een massa in beweging kunnen zetten. Waar ik zelf erg van onder de indruk was is hoe zij de enorme uitdagingen (denk aan monstergolven die inbeuken op de installatie, tankers die door de beam heen varen of kilometerslange ankerlijnen) in afgebakende heel concrete vragen omgezet hebben en deze door specialisten over de hele wereld hebben laten beantwoorden. Hoe eet je een olifant? In stukjes.

Dank allen voor je komst, Tom en Quintijn

10 YEARS OF INNOVATION MANAGEMENT

What do you get when je put 120 innovative people in a bunker? A very nice party, people engaged in vivid discussions, vision and dreams of the future. Where former colleagues meet and new contacts are made. I’m proud to have been the host for so many people working for leading brands and companies and glad to see all these people made time to visit us. 

When Tom and I decided 10 years ago to start Beacon, we hoped for the beautiful result of our efforts so far; a unique team of talented people, portfolio of clients too good to be true and a track record of more than 175 projects.

At the party, Eveline Verbunt and Bart Vandehoek have presented our new service the RIDE. A service with the objective to define with a project team an innovation proposition and a project plan within the period of a few weeks. Our motto is: The chances of a successful innovations are maximized at the start or ‘take the pain at the start’. Because if anything, we learned in the past 10 years that the difficult choices can best be made at the start of a project. 

Last but not least Florian Dirkse shared with us his story about the Ocean Clean up. The almost impossible task to clean up the plastic soup in the oceans. How beautiful it is to hear how a few people with a dream can mobilize huge crowds to make it real. What I’m personally very impressed with is how they transformed the incredible challenges (think of monster waves bashing the installation, oil tankers cruising through the beam or through the kilometres long anchor lines) into clearly defined, concrete questions and how they got specialists to answer those questions. How to eat an elephant? In small chunks.

Thank you all for coming, Tom and Quintijn.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

SPARREN MET BEACON

SPARREN MET BEACON

apr 23, 2021

Elke tweede maandag van de maand kunt u bij ons terecht als klankbord. Of het nu gaat om de vraag hoe u creativiteit en ondernemerschap binnen uw organisatie kunt stimuleren. Hoe u een idee kunt ontwikkelen tot krachtige business propositie. Of hoe u een specifiek probleem binnen een lopend innovatieproject kunt tackelen. Een uurtje sparren bij BEACON doet wonderen.

productinnovatie blogpost smartsleep

MOOI DING: PHILIPS SMARTSLEEP

apr 23, 2021

Het is voor iedereen herkenbaar, van feestende student tot hard werkende professional: vermoeid wakker worden door een tekort aan goede slaap. Volgens onderzoek is het zelfs zo dat bijna 40 procent van de mensen tussen 25 en 54 minder dan de aanbevolen zeven uur per nacht slaapt, waardoor ze minder alert, energiek en gefocust zijn. Dit biedt ruimte voor verbetering, moet ook Philips gedacht hebben

Het team van BEACON

‘PARTNERSHIPS MAKEN UNIEKE PROPOSITIES MOGELIJK’

apr 26, 2021

‘Productinnovatie is in de moderne economie vaak zo complex dat partnerships bijna een must zijn. Een partnership kan helpen om een deel van de puzzel in te vullen die mist binnen het eigen bedrijf. Een voorbeeld zie je bij Nespresso, die koffiemachines nodig heeft om hun koffiecups in de markt te zetten. Daarom hebben ze een partnership gesloten met Krups. Een ander mooi voorbeeld is de samenwerking tussen Renault en Google, die een partnership hebben gesloten waarbij Google alle elektronica in de auto’s verzorgt. De voordelen zijn evident: beide partijen combineren hun krachten, kennis, positie en merk om tot een uniek product te komen. Een product dat voor de consument heel veel toegevoegde waarde biedt. Een ander belangrijk voordeel is dat de risico’s, altijd een aspect bij innovatie, gedeeld worden.’

Leave a Reply

Your email is safe with us.
Cancel Reply

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’
  • Simon van Ipenburg (projectmanager productinnovatie): ‘Zorgvuldig specificeren vergroot de kans op succes’

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next