• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

INNOVATIE, DE KUNST VAN HET MEEVERANDEREN

Dat de wereld steeds sneller verandert, mag een cliché heten, maar het is wél de realiteit. Voor elke gevestigde naam in een industrie betekent dit, dat consumenten steeds sneller iets nieuws en iets beters verwachten. Een gegeven waar Beacon al tien jaar dagelijks samen met onze klanten over mee denkt.

Onze eerste vraag is dan meestal: vraagt een innovatie om een opvolgend, vernieuwd product, of om een baanbrekend, radicaal nieuwe oplossing?

In beide gevallen is namelijk een heel andere aanpak vereist. Dé succesfactor bij opvolgende producten of diensten is: snel op de markt komen. Die snelheid is vooral te bereiken door een sterke focus op een verbetering. Dat vergt een korte en heldere definitiefase, met direct daarop volgend de executie of wat wij noemen: ‘Innovation Delivery’. Daarbij laat je je niet afleiden en ga je recht op het doel af met een toegewijd team. Binnen Beacon gebruiken we hiervoor ons zelf ontwikkelde proces. Dat is gefaseerd en heeft binnen de fases een zogenaamde cyclische aanpak.

Gaat het echter om een doorbraakinnovatie, dan is juist een intensievere definitiefase vereist. We besteden dan veel meer aandacht aan de innovatiedefinitie en het creëren van een breed draagvlak daarvoor. Dus: alle disciplines betrekken en grondig samen onderzoeken en vaststellen wat ‘het idee’ nu precies inhoudt. Waarom is het zo’n goed idee, waarom is het zo relevant voor de gebruiker, wat betekent dit voor de organisatie als geheel en hoe gaan we het idee verwezenlijken en uitvoeren?

Uit ervaring weten we dat echte innovaties vereisen dat je scherp vooruit kijkt en dat je alle consequenties van keuzes al vanaf het begin af aan goed moet inschatten. Alleen dan kun je kansrijk aan de start verschijnen en zal je de kans op marktsucces van de innovatie vergroten. Na deze uitgebreide definitiefase is het zaak om tijdens de uitvoering een duidelijke gefaseerde aanpak toe te passen. Tijdens de uitvoering van een innovatieproject stellen we voortdurend de scope en de specificaties aan de orde. Dat maakt het mogelijk ze zo nodig aan veranderende inzichten aan te passen.

Meeveranderen dus, met die veranderende wereld.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

MOOI DING: SPEELGOED OF EBIKE?

MOOI DING: SPEELGOED OF EBIKE?

apr 23, 2021

Het eerste dat opvalt is het formaat van zo’n ‘hoverboard’: al die technologie in zo’n klein product stoppen is een serieuze uitdaging. Daarnaast is het een heel intuïtief vervoersmiddel. Het op en af stappen moet je even onder de knie krijgen, maar daarna is het kinderspel! Perfect getweaked dat je het met je eigen evenwicht kan besturen zonder er bij stil te staan.

Banner Edgeleap

MOOIE TOOL: EDGEFLOW

apr 24, 2021

Ook het innovatieproces zelf is aan innovatie onderhevig. Ons oog viel op EdgeFlow: slimme software die helpt bij het bepalen van de juiste richting voor innovatie. Juist voor als je niet weet wat je precies zoekt. EdgeFlow is een online vindmachine die continue het web scant, data uit allerlei informatiebronnen koppelt en deze met Artificial Intelligence sorteert. Als gebruiker word je met de resultaten dagelijks geïnspireerd op jouw specifieke vakgebied.

‘PLAN INNOVATIEPROJECTEN ZONDER ALLERLEI BUFFERS EN ONZEKERHEDEN. EN WEES DAAR EXTREEM TRANSPARANT OVER’

‘PLAN INNOVATIEPROJECTEN ZONDER ALLERLEI BUFFERS EN ONZEKERHEDEN. EN WEES DAAR EXTREEM TRANSPARANT OVER’

apr 24, 2021

Planning van innovatieprojecten, altijd gedoe. Hoe kun je tenslotte onzekerheden als echte innovatie plannen? Nou gewoon, door er bijvoorbeeld lekker veel slack in te stoppen.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact

Tom Stefels

Tom Stefels

+31 6 53 99 51 23 49
tom.stefels@beacon.nl
Tom-Stefels

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next