• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

CROWDFUNDING: DE GEBRUIKER BETAALD DE KOSTEN

Via crowdfunding kunnen ‘gewone’ mensen laagdrempelig investeren in projecten, zowel financieel als in natura. Nu geld lenen moeilijker is, neemt deze wervingsmethode een grote vlucht. 

Voor de financiering van kunst en muziek bestond Indiegogo al. Nu zijn er voor start-ups en nieuwe producten websites als Symbid en Kickstarter. De meest voorkomende vorm van crowdfunding is de pre-order: de investeerder betaalt vooruit voor een toekomstig product. Het geld wordt bijvoorbeeld ingezet voor productievoorbereiding. 

Risico’s zijn er ook. De investeerder loopt kans niets terug te krijgen en de geloofwaardigheid van de fondsenwerver is via internet lastig te achterhalen. De uitvinder zelf loopt het risico dat een ander met zijn idee aan de haal gaat, en heeft daarnaast vaak een leveringsverplichting. Toch kan crowdfunding, met name voor start-ups een goed alternatief zijn voor onwillige banken en als de weg naar informal investors nog te lang is. Een ander voordeel is dat de financiering tot stand komt door relatief kleine bedragen afkomstig van geldschieters die geloven in het product.

Meer weten? Een interessante lezing door Ronald Kleverlaan voor TEDXD Leiden ‘Crowd fund your way out of a crisis’.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

NPD REVIEW: HALF LEEG? DRIE KEER ZO VOL!

NPD REVIEW: HALF LEEG? DRIE KEER ZO VOL!

apr 22, 2021

Als je een vloeibaar product in de supermarkt koopt, bestaat dat vaak voor 95% uit water. Onnodig transport, water heeft iedereen thuis! De oplossing ligt voor de hand en is nu ook op de markt: Replenish, een geconcentreerd reinigingsmiddel dat je thuis aanlengt met water. In een fles met ingenieuze doseerfunctie, die je drie keer kunt vullen per unit.

INTERVIEW MET JAN RIETSEMA, MINASE: VAN ‘HEALTH’ NAAR ‘WEALTH’

INTERVIEW MET JAN RIETSEMA, MINASE: VAN ‘HEALTH’ NAAR ‘WEALTH’

apr 16, 2021

Door met nieuwe partijen in zee te gaan en beter in te spelen op trends als wellness, kan de medische sector beter innoveren. Dit betoogt dr. Jan Rietsema, experimenteel natuurkundige en partner bij bureau Minase, gespecialiseerd in samenwerking tussen de food-, health- en farma-industrie. Hier zijn tips. Over spekgladde wegen bereikt BeaconBerichten het fraaie monumentale koetshuis in Tilburg waar Minase zit.

Sebastian Cerone van LESS Industries

SEBASTIAN CERONE VAN LESS INDUSTRIES:

apr 26, 2021

‘Tom liet ons begrijpen wat klanten zoeken in ons product. Hij hielp ons om anders over ons product te communiceren, vanuit het perspectief van de klant.’ LESS Industries begon als vriendengroep aan de universiteit van Buenos Aires. De start-up ontwikkelt IoT-oplossingen die, in combinatie met AI, zijn klanten als het ware oren, ogen en voelsprieten op afstand geven, waardoor zij betere beslissingen kunnen nemen.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex
  • BEACON Nieuwjaarsborrel 2023
  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.

Contact

Tom Stefels

Tom Stefels

+31 6 53 99 51 23 49
tom.stefels@beacon.nl
Tom-Stefels

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next