• Insights
    • Blogs
    • Perspectives
    • Webinars
  • Offerings
    • Our vision
  • Team
  • References
  • Careers
  • Contact
Beacon | Masters in InnovationBeacon | Masters in Innovation
Beacon | Masters in InnovationBeacon | Masters in Innovation
  • Insights
    • Blogs
    • Perspectives
    • Webinars
  • Offerings
    • Our vision
  • Team
  • References
  • Careers
  • Contact

10 JAAR INNOVATIEMANAGEMENT!

Wat krijg je als je 120 innovatieve mensen op het dak van een bunker zet? Een heel gezellig feestje, met heftige discussies, toekomstvisies en dromen. Waar oude collega’s elkaar weer zien en nieuwe contacten gelegd worden. Ik voelde me trots om gastheer te zijn voor zoveel vermaarde merken en leuke mensen die de moeite genomen hadden te komen.

Toen Tom en ik 10 jaar besloten te starten met Beacon hoopten we op het mooie resultaat waar we vandaag staan; een geweldig team met unieke, getalenteerde mensen, een klantenbestand om van te dromen en  aan meer dan 175 innovatieve projecten gewerkt!

Tijdens het feestje hebben Eveline Verbunt en Bart Vandehoek onze dienst The RIDE gepresenteerd. Een dienst die in een paar weken tijd met een multidisciplinair team zowel innovatie-propositie als projectplan helder krijgt. Ons motto daarin is Innovation success is maximized at the start of the journey. Ofwel ‘pak de pijn aan het begin’. Want als we iets geleerd hebben de afgelopen 10 jaar, dan is het dat je de moeilijke keuzes bij de start moet maken.

Tenslotte heeft Florian Dirkse het inspirerende verhaal gedeeld van de Ocean Cleanup, de bijna onmogelijke opgave om de plastic soep in de oceanen op te ruimen. Wat fantastisch is om te horen hoe een paar mensen met een droom een massa in beweging kunnen zetten. Waar ik zelf erg van onder de indruk was is hoe zij de enorme uitdagingen (denk aan monstergolven die inbeuken op de installatie, tankers die door de beam heen varen of kilometerslange ankerlijnen) in afgebakende heel concrete vragen omgezet hebben en deze door specialisten over de hele wereld hebben laten beantwoorden. Hoe eet je een olifant? In stukjes.

Dank allen voor je komst, Tom en Quintijn

10 YEARS OF INNOVATION MANAGEMENT

What do you get when je put 120 innovative people in a bunker? A very nice party, people engaged in vivid discussions, vision and dreams of the future. Where former colleagues meet and new contacts are made. I’m proud to have been the host for so many people working for leading brands and companies and glad to see all these people made time to visit us. 

When Tom and I decided 10 years ago to start Beacon, we hoped for the beautiful result of our efforts so far; a unique team of talented people, portfolio of clients too good to be true and a track record of more than 175 projects.

At the party, Eveline Verbunt and Bart Vandehoek have presented our new service the RIDE. A service with the objective to define with a project team an innovation proposition and a project plan within the period of a few weeks. Our motto is: The chances of a successful innovations are maximized at the start or ‘take the pain at the start’. Because if anything, we learned in the past 10 years that the difficult choices can best be made at the start of a project. 

Last but not least Florian Dirkse shared with us his story about the Ocean Clean up. The almost impossible task to clean up the plastic soup in the oceans. How beautiful it is to hear how a few people with a dream can mobilize huge crowds to make it real. What I’m personally very impressed with is how they transformed the incredible challenges (think of monster waves bashing the installation, oil tankers cruising through the beam or through the kilometres long anchor lines) into clearly defined, concrete questions and how they got specialists to answer those questions. How to eat an elephant? In small chunks.

Thank you all for coming, Tom and Quintijn.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

QUINTIJN INNIKEL OVER ONDERNEMERSCHAP, VISIE EN STRUCTUUR: KANSEN PLUKKEN

QUINTIJN INNIKEL OVER ONDERNEMERSCHAP, VISIE EN STRUCTUUR: KANSEN PLUKKEN

Apr 20, 2021

Op vakantie deze zomer kwamen mijn kinderen na een dag trots terug met € 8,45. Zelf verdiend, pap. Ze bleken zelf geplukte bloemen over de hele camping verkocht te hebben. Hun rollen hadden ze ook al snel verdeeld: Max (7) deed productie, Fay (4) verkoop en communicatie (grote ogen, engelenhaar).

Quintijn Innikel (partner BEACON) over zijn nieuwe beugel. “Strak in de rij graag!”

Quintijn Innikel (partner BEACON) over zijn nieuwe beugel. “Strak in de rij graag!”

Feb 23, 2022

Waar zijn ze gebleven, die vrolijke tanden met een eigen wil, die niet in de rij wilden staan en geen boodschap hadden aan de perfecte smile? In tijden waarin iedere tiener een beugel lijkt te hebben kon het ook niet uitblijven, volwassenen willen ook zo’n strakke rij tanden. Zo ook ik, met twee tieners met (na jaren) prachtige tanden als voorbeeld. Maar om nou zelf ook drie jaar met plaatjes en metaal in je mond door 't leven te gaan? Hmm. Sinds kort draag ik een nieuw soort beugel: Invisalign. Ik was meteen onder de indruk van deze innovatie.

twee mannen kijken naar de horizon

PARTNERSHIPS

Apr 23, 2021

“Het blij maken van een moderne consument is niet zo makkelijk meer. De tijd van “je mag alle kleuren kiezen zolang het maar zwart is” is over, zelfs voor Apple. Om de harten te winnen zijn producten alleskunners. Denk aan telefoons (wat kunnen ze niet?), auto’s (rijdende computers) of horloges (meten m’n gezondheid, wijzen de weg en geven m’n mail door). De eisen die dit aan bedrijven en hun innovatieteams stelt zijn daarmee extreem hoog.

Recente berichten

  • Nice thing: BluRoX
  • Charting waters in innovation: Meet our new project managers
  • Nice thing: America’s Cup 75

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Beacon, part of Verhaert Masters in Innovation group, is specialized in the field of product innovation project management.

Insights
Blogs
Perspectives
Webinars

Offerings
Our vision
Team
References
Contact

© 1969-2025 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next