• Insights
    • Blogs
    • Perspectives
    • Webinars
  • Offerings
    • Our vision
  • Team
  • References
  • Careers
  • Contact
Beacon | Masters in InnovationBeacon | Masters in Innovation
Beacon | Masters in InnovationBeacon | Masters in Innovation
  • Insights
    • Blogs
    • Perspectives
    • Webinars
  • Offerings
    • Our vision
  • Team
  • References
  • Careers
  • Contact

MOOI DING: MIPPAA STAIR TRAINER

Waar veel innovatieve producten tegenwoordig uitbundig versierd worden met mooie features en extra functionaliteiten, schuilt de kracht van dit product juist in haar eenvoud. Mippaa ontwikkelde een universele trapleuning voor kinderen om veilig te leren traplopen. De Stair Trainer is een bouwpakket, dat gemonteerd kan worden onder een bestaande trapleuning. Het product is zeer relevant voor de klant, technisch maakbaar én commercieel levensvatbaar. Een mooi voorbeeld van hoe je met een relatief ‘eenvoudig’ product ook de Sweet Spot van innovatiesucces kunt raken!

Relevant en handig
Ik hoorde van het product via de Baby Innovation Award 2017. Mijn eerste reactie: ‘Wat handig, gek eigenlijk dat dit nog niet bestond!’  Als een nieuw product zo’n reactie oproept heb je in mijn ogen iets relevants te pakken. Jaarlijks belanden 4.570 kinderen in de leeftijd tot 4 jaar bij de spoedeisende hulp vanwege een ongeluk met de trap. Een peuter die leert traplopen is voor veel ouders een bron van angst. Je kind wil graag zelf de trap op, maar de bestaande trapleuning is nog te hoog. Mippaa ontwikkelde hiervoor een mooie oplossing: een trapleuning speciaal voor kinderen. Het gepatenteerde ophangsysteem kan onder de bestaande trapleuning worden gemonteerd. Simpelweg een kwestie van afmeten, afknippen en bevestigen. En in mijn ogen een belangrijk verkoopargument: makkelijk en snel te monteren ZONDER boren.

Slim concept
De Stair Trainer is een simpel bouwpakket, aangeboden in drie kleurvarianten, betaalbaar en eenvoudig te monteren. De trapleuning is ontworpen als een modulaire, universele leuning en past volgens Mippaa op elke trapleuning. Dat verhoogt de potentiële afzetmarkt en daarmee de commerciële levensvatbaarheid van het product flink. De doelgroep (ouders met jonge kinderen die de veiligheid van hun kind belangrijk vinden) is niet bepaald klein. Een mooi voorbeeld van een relatief eenvoudig te produceren product, dat interessant en betaalbaar is voor een grote groep consumenten. Een interessant concept dus! Ben benieuwd of het Mippaa de komende jaren gaat lukken om onderscheidend te blijven in de markt en de commerciële potentie van dit product te oogsten!

Enkele suggesties
De uiteindelijke hoogte van de trapleuning kan nu (nog) niet worden aangepast aan de groei van het kind. Ik kan me voorstellen dat die mogelijkheid prettig kan zijn. Verder zou ik de oranje kleuroptie vervangen door bijvoorbeeld zwart. Past net iets beter in de huidige trend van industrieel interieur design. Want zeg nou zelf: zou jij een oranje leuning onder je trap willen hebben hangen? 😉

Eveline Verbunt

Terug naar overzicht

You also might be interested in

FrieslandCampina: Ilya en Marleen

LEAN STARTUP: SUCCES DANKZIJ FALEN EN DOORGAAN

Apr 24, 2021

“In acht maanden ontwikkelden we een product, een machine en een slimme verpakking, waarvan de nieuwe technologie gepatenteerd is. Zelfs in de wereld van softwareontwikkeling en lean startups is dit een buitengewoon hoge snelheid. Laat staan voor de wereld van hardware. BEACON is verantwoordelijk voor de organisatie van de technische productontwikkeling van onze startup. De basis van onze succesvolle samenwerking is het vertrouwen en de sterke toewijding.

MOOI DING: Kitex

MOOI DING: Kitex

Feb 21, 2023

Jan Willem Dik (managing director BEACON) over een mobiele windturbine Wat en sympathiek en slim idee: een kleine windmolen, eenvoudig op te zetten in twintig minuten door één persoon. Dit Deense bedrijf verving de mast, het zwaarste onderdeel van een windturbine, voor een constructie van stangen en spandraden. Het geheel weegt maar twaalf kilo, waardoor het geschikt is als mobiele energievoorziening voor outdoor recreatie. Handig om je telefoon, elektrische lamp, kookplaatje en fiets mee op te laden.

twee mannen kijken naar de horizon

PARTNERSHIPS

Nov 24, 2021

Making a modern consumer happy is not so easy anymore. The days of "you can choose any color as long as it's black" are over, even for Apple. To win hearts, products are all-powerful.

Recent Posts

  • Charting waters in innovation: Meet our new project managers
  • Nice thing: America’s Cup 75
  • DfX: laying the foundation for smooth production from the start.
  • DfX: de basis leggen voor een soepele productie vanaf het begin.
  • Noodlot of strategie: hoe je innovatiesucces kan voorspellen?

Recent Posts

  • Charting waters in innovation: Meet our new project managers
  • Nice thing: America’s Cup 75
  • DfX: laying the foundation for smooth production from the start.
  • DfX: de basis leggen voor een soepele productie vanaf het begin.
  • Noodlot of strategie: hoe je innovatiesucces kan voorspellen?

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Beacon, part of Verhaert Masters in Innovation group, is specialized in the field of product innovation project management.

Insights
Blogs
Perspectives
Webinars

Offerings
Our vision
Team
References
Contact

© 1969-2025 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next