Om slimmer en efficiënter te kunnen innoveren, zetten steeds meer bedrijven crowdsourcing in. Het bezorgde fietsfabrikant Sparta inmiddels al drie marktintroducties.
Crowdsourcing houdt in een specifieke groep mensen of professionals op afstand mee laten denken. Fietsfabrikant Sparta liet via het succesvolle crowdsourcing-platform Battle of Concepts 10.000 studenten meedenken over nieuwe onderdelen voor hun kinderfietsen.
Met crowdsourcing bereik je relatief snel en goedkoop een groot aantal mensen die met een frisse blik meedenken. Zij geven inzicht in de wensen, behoeften en ideeën uit de markt en versterken met hun persoonlijke expertise en creativiteit de innovatieve slagkracht. Sparta had binnen zes weken 72 uitgewerkte voorstellen en ontwerpen. Dat is van grote waarde in een tijd waarin consumenten mondiger en veeleisender worden, productreleases elkaar sneller opvolgen en prijzen onder druk staan. Lees meer over deze en andere klantcases op www.battleofconcepts.nl.
Terug naar overzicht