• HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

BEACON LAS VOOR U BUSINESS MODEL GENERATION

Gillette doet ‘t, Skype, De Pers: geld verdienen door je producten weg te geven. Procter & Gamble besluit om hun R&D deuren open te zetten om geld te verdienen. Product-innovaties gaan vaak gepaard met business model innovatie.

Hoe ga ik hiermee verdienen? Hoog geprijsd voor een niche markt of juist voor de massa gaan? En wat voor consequenties heeft die keus? Antwoord op deze vragen geeft Business Model Generatie van Alexander Osterwalder. Op een simpele en creatieve manier legt hij (en 470 coauteurs!) uit hoe je een businessmodel kunt ontwerpen.

IN ÉÉN AVOND UIT?

Met z’n 300 bladzijden is één avond te ambitieus. Bovendien is het boek vooral bedoeld om te experimenteren hoe alle elementen in elkaar grijpen. Hoe beïnvloedt bijvoorbeeld de keus voor bepaalde klantensegmenten je distributiekanaal en communicatie? En wat betekent dat voor je belangrijkste activiteiten?

PRAKTISCHE TIPS?

Veel aansprekende voorbeelden van hoe bekende bedrijven dit doen.

UITLEG (WAT)?

Het centrale idee is dat je een businessmodel als een schilderdoek moet zien waarop je alle ingrediënten van je business op je eigen unieke manier kunt aanbrengen. Dit doek heeft steeds een vaste vorm. Centraal de waardepropositie met rechts de klanten en hoe bereik ik die klanten en links wat moet ik doen om die waardepropositie te realiseren. Onder dit alles staan de kosten- en inkomstenstromen.

NASLAGWERK?

Het gaat vooral om de werkwijze, voorbeelden en hoe je de methode zelf gebruikt. De theo-retische diepgang per onderwerp is minder

TOTAAL 

Terug naar overzicht

You also might be interested in

productinnovatie blogpost

SNELLER INNOVEREN IN DRIE STAPPEN

apr 24, 2021

Kan innoveren sneller? Deze vraag krijgen we vaak van onze klanten. Het antwoord is: ja, dat kan zeker. Er zijn drie knoppen waaraan je kunt draaien om de snelheid in een innovatieproject te verhogen. De eerste en misschien wel de belangrijkste knop is: projectscope. Wat ga je allemaal doen in het project? Wat hoort er wel in, wat hoort er niet in?

Team van BEACON

T.O BY LIPTON

apr 23, 2021

De T.O richt zich op de connaisseur die zijn thee op de perfecte manier gezet wil hebben: de juiste temperatuur en sterkte met een zetmethode die het allerbeste uit de thee haalt. Een transparante capsule en infusiekamer zorgen dat de theeblaadjes goed zichtbaar zijn in het schap en tijdens het zetten van de thee. Het apparaat en de thee zijn alleen nog in Frankrijk te verkrijgen, de rest van de wereld volgt hoogstwaarschijnlijk later. Met dit soort nieuwe concepten is het succes altijd moeilijk te voorspellen.

FrieslandCampina: Ilya en Marleen

LEAN STARTUP: SUCCES DANKZIJ FALEN EN DOORGAAN

apr 24, 2021

“In acht maanden ontwikkelden we een product, een machine en een slimme verpakking, waarvan de nieuwe technologie gepatenteerd is. Zelfs in de wereld van softwareontwikkeling en lean startups is dit een buitengewoon hoge snelheid. Laat staan voor de wereld van hardware. BEACON is verantwoordelijk voor de organisatie van de technische productontwikkeling van onze startup. De basis van onze succesvolle samenwerking is het vertrouwen en de sterke toewijding.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • MOOI DING: Circulware
  • Nieuw aan boord: Barbara van de Sande
  • Jan Willem Dik (managing director BEACON): Hoe organiseer je duurzaam projectmanagement in de praktijk?

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next