• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

BEACON LAS VOOR U BUSINESS MODEL GENERATION

Gillette doet ‘t, Skype, De Pers: geld verdienen door je producten weg te geven. Procter & Gamble besluit om hun R&D deuren open te zetten om geld te verdienen. Product-innovaties gaan vaak gepaard met business model innovatie.

Hoe ga ik hiermee verdienen? Hoog geprijsd voor een niche markt of juist voor de massa gaan? En wat voor consequenties heeft die keus? Antwoord op deze vragen geeft Business Model Generatie van Alexander Osterwalder. Op een simpele en creatieve manier legt hij (en 470 coauteurs!) uit hoe je een businessmodel kunt ontwerpen.

IN ÉÉN AVOND UIT?

Met z’n 300 bladzijden is één avond te ambitieus. Bovendien is het boek vooral bedoeld om te experimenteren hoe alle elementen in elkaar grijpen. Hoe beïnvloedt bijvoorbeeld de keus voor bepaalde klantensegmenten je distributiekanaal en communicatie? En wat betekent dat voor je belangrijkste activiteiten?

PRAKTISCHE TIPS?

Veel aansprekende voorbeelden van hoe bekende bedrijven dit doen.

UITLEG (WAT)?

Het centrale idee is dat je een businessmodel als een schilderdoek moet zien waarop je alle ingrediënten van je business op je eigen unieke manier kunt aanbrengen. Dit doek heeft steeds een vaste vorm. Centraal de waardepropositie met rechts de klanten en hoe bereik ik die klanten en links wat moet ik doen om die waardepropositie te realiseren. Onder dit alles staan de kosten- en inkomstenstromen.

NASLAGWERK?

Het gaat vooral om de werkwijze, voorbeelden en hoe je de methode zelf gebruikt. De theo-retische diepgang per onderwerp is minder

TOTAAL 

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Team van BEACON

T.O BY LIPTON

apr 23, 2021

De T.O richt zich op de connaisseur die zijn thee op de perfecte manier gezet wil hebben: de juiste temperatuur en sterkte met een zetmethode die het allerbeste uit de thee haalt. Een transparante capsule en infusiekamer zorgen dat de theeblaadjes goed zichtbaar zijn in het schap en tijdens het zetten van de thee. Het apparaat en de thee zijn alleen nog in Frankrijk te verkrijgen, de rest van de wereld volgt hoogstwaarschijnlijk later. Met dit soort nieuwe concepten is het succes altijd moeilijk te voorspellen.

VIER METHODEN OM EEN IDEE TE CLAIMEN

VIER METHODEN OM EEN IDEE TE CLAIMEN

apr 21, 2021

De wet biedt een persoon of bedrijf verschillende manieren om gedachtegoed officieel te laten vastleggen. Dat is een voorwaarde om als eigenaar stappen te kunnen ondernemen tegen een eventuele inbreuk. Hieronder de belangrijkste mogelijkheden. Een octrooi is hetzelfde als een patent en wordt verleend op een vinding of werkingsprincipe. Dat wordt getoetst op nieuwheid, inventiviteit en industriële toepasbaarheid.

Quintijn Innikel (partner BEACON) over zijn nieuwe beugel. “Strak in de rij graag!”

Quintijn Innikel (partner BEACON) over zijn nieuwe beugel. “Strak in de rij graag!”

feb 23, 2022

Waar zijn ze gebleven, die vrolijke tanden met een eigen wil, die niet in de rij wilden staan en geen boodschap hadden aan de perfecte smile? In tijden waarin iedere tiener een beugel lijkt te hebben kon het ook niet uitblijven, volwassenen willen ook zo’n strakke rij tanden. Zo ook ik, met twee tieners met (na jaren) prachtige tanden als voorbeeld. Maar om nou zelf ook drie jaar met plaatjes en metaal in je mond door 't leven te gaan? Hmm. Sinds kort draag ik een nieuw soort beugel: Invisalign. Ik was meteen onder de indruk van deze innovatie.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex
  • BEACON Nieuwjaarsborrel 2023
  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next