In dit boek neemt Gaurav Bhalla, specialist in innovatiemanagement, ons overtuigend mee in zijn zoektocht naar een manier om de con-sument te betrekken in het innovatieproces. Dat is inmiddels geen keuze meer, maar een voorwaarde voor succes.
IN ÉÉN AVOND UIT?
Nee, zeker niet en dat is maar goed ook. Het boek is meer een dialoog die nog lang in je hoofd blijft zitten.
UITLEG
Gaurav geeft ons in zijn boek een methode voor praktische toepassing van Consumer Collaboration & Co-Creation die hij ‘Listen-Engage-Respond’ heeft gedoopt. Paul Polman (CEO Unilever) zegt in zijn lovende voorwoord over dit model dat het ‘intuïtief, rationeel en elegant is in zijn simpelheid’. De CEO van IFF, Nicolas Marzayantz, gaat nog verder en zegt: ‘Het belang van het actief betrekken van consumenten moet vooral eerst door het topmanagement begrepen worden. De CEO moet het willen en in de organisatie facili-teren. Dit boek heeft me dat inzicht gegeven.’
PRAKTISCHE TIPS?
Elk hoofdstuk geeft een uitleg die toepasbaar is, maar de gegeven aanpak bestaat niet uit een paar trucjes. Verder is het boek doorweven met aansprekende casestudies die niet alleen de leesbaarheid ten goede komen maar ook steeds weer het punt duidelijk maken: het actief betrekken van de consument in het proces betekent sneller naar de markt met relevantere innovaties. En wie wil dat nu niet?
NASLAGWERK?
Dat is het zeker niet. Lees dit boek in zijn geheel en bedenk vervolgens hoe ú de consument eigenlijk laat spreken.
Terug naar overzicht