Als je een vloeibaar product in de supermarkt koopt, bestaat dat vaak voor 95% uit water. Onnodig transport, water heeft iedereen thuis! De oplossing ligt voor de hand en is nu ook op de markt: Replenish, een geconcentreerd reinigingsmiddel dat je thuis aanlengt met water. In een fles met ingenieuze doseerfunctie, die je drie keer kunt vullen per unit.
VERANTWOORD INNOVEREN
Het idee is niet nieuw, maar misschien is de tijd er nu pas rijp voor. Een mooi voorbeeld van verantwoord innoveren. Geen overbodig transport, elke geproduceerde fles wordt drie keer gebruikt en het product is voor 99% plantaardig.
CONSUMER FOCUS
Er zijn heel wat praktische voordelen. Bovendien geeft verantwoord consumeren een goed gevoel. Het nadeel van het navullen is hier goed opgelost.
MARKETINGSTRATEGIE
Een lastig onderwerp. Er is een enorme omslag nodig in het denken van de consument. Je koopt een half leeg product voor de prijs van drie. En de retailer moet 2 producten verkopen in plaats van 1. Toch wist Replenish supermarktketen Tesco (in de UK) al voor zich te winnen: hier staat het product inmiddels in de schappen.
TOTAAL
Een mooi toekomstscenario. Voor succes is een gebruiksvriendelijke verpakking een vereiste. Daarin is Replenish goed geslaagd. De uitdaging zit hem in het vertellen van het verhaal.
Terug naar overzicht