• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

PLANNING VAN INNOVATIE: 3 UITDAGINGEN

Het plannen van innovatie brengt uitdagingen met zich mee. In dit artikel vertelt Jaap Baldée over de drie belangrijkste uitdagingen die je kan tegenkomen bij het plannen van innovatie.

1 ONBEKEND TERREIN

Een innovatief product, een onontgonnen markt, een verbeterde technologie? Hoe vernieuwender de innovatie, des te onbekender de weg naar het einddoel. Het stage gate-model van Beaconfungeert hierbij als algemene routekaart en geeft houvast. Start met een duidelijke definitie van het einddoel en plan vervolgens terug van grof naar fijn: de te nemen beslissingen, de belangrijke mijlpalen, tot en met de uiteindelijke taken. 

2 TIME TO MARKET

Innoveren moet altijd snel gebeuren. Daarbij helpen een sterke focus op het einddoel, het inschakelen van extra capaciteit en het parallel plannen van activiteiten. De innovativiteit van het concept bepaalt de noodzaak om slack in te bouwen en het aantal benodigde iteraties om de gewenste kwaliteit te behalen. Trek daarbij korte sprints: stel minimaal elke 6 weken een mijlpaal en omschrijf deze zo concreet mogelijk.

3 MULTIDISCIPLINAIR

Innovatie vergt de inspanning én samenwerking van verschillende afdelingen. Betrek ze bij het plannen, zodat ze de planning echt dragen en volgen. Vaak lopen de betrokken disciplines uit de pas, maar bij de gates moeten zij bij elkaar gebracht worden om de kwaliteit van het geheel te kunnen beoordelen. Tenslotte: het inplannen van extra capaciteit is snel gedaan, maar zorg dat de desbetreffende medewerker deze tijd ook écht aan innovatie kan besteden.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

INTERVIEW: ‘DE PLANNING IS HEILIG, MAAR NIET ALTIJD’

INTERVIEW: ‘DE PLANNING IS HEILIG, MAAR NIET ALTIJD’

apr 22, 2021

Bestaat de perfecte planning en past die op een A4-tje? Drie ervaringsdeskundigen en vijf stellingen over de zin en de onzin van plannen. ‘In de ontwerpfase gaan we pas een volgende fase in als de vorige helemaal is afgerond. Maar in de bouwfase lopen er zoveel processen tegelijkertijd, dat een modelaanpak ongeschikt is. Constant afstemmen is dan essentieel.’

Het team van BEACON

NIEUW AAN BOORD: YORICK KOUMANS – PROJECTMANAGER

apr 26, 2021

BEACON groeit! Sinds 1 september versterkt Yorick Koumans ons team als projectmanager productinnovatie: ‘Het ontwikkelen van een product is vaak technisch uitdagend. Maar voor een succesvolle ontwikkeling zijn veel meer factoren van belang. Is het product commercieel interessant, zit de klant er wel op te wachten, kunnen we het betrouwbaar produceren?

SAMENWERKEN IN INNOVATIE: STEEDS VAKER SLEUTEL TOT SUCCES

SAMENWERKEN IN INNOVATIE: STEEDS VAKER SLEUTEL TOT SUCCES

apr 23, 2021

Innovators lopen vaak voor de muziek uit en zwemmen tegen de stroom in. Herkenbaar? Soms is het daarom prettig om met andere innovators te spreken over thema’s die spelen bij productinnovatie. In goed en vertrouwd gezelschap natuurlijk. Daarnaast zien wij in de BEACON praktijk dat samenwerking steeds vaker een cruciale factor is voor succes in innovatie.

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next