• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

BEACON LAS U VOOR COLLABORATION & CO-CREATION

In dit boek neemt Gaurav Bhalla, specialist in innovatiemanagement, ons overtuigend mee in zijn zoektocht naar een manier om de con-sument te betrekken in het innovatieproces. Dat is inmiddels geen keuze meer, maar een voorwaarde voor succes. 

IN ÉÉN AVOND UIT? 

Nee, zeker niet en dat is maar goed ook. Het boek is meer een dialoog die nog lang in je hoofd blijft zitten.

UITLEG 

Gaurav geeft ons in zijn boek een methode voor praktische toepassing van Consumer Collaboration & Co-Creation die hij ‘Listen-Engage-Respond’ heeft gedoopt. Paul Polman (CEO Unilever) zegt in zijn lovende voorwoord over dit model dat het ‘intuïtief, rationeel en elegant is in zijn simpelheid’. De CEO van IFF, Nicolas Marzayantz, gaat nog verder en zegt: ‘Het belang van het actief betrekken van consumenten moet vooral eerst door het topmanagement begrepen worden. De CEO moet het willen en in de organisatie facili-teren. Dit boek heeft me dat inzicht gegeven.’

PRAKTISCHE TIPS?

Elk hoofdstuk geeft een uitleg die toepasbaar is, maar de gegeven aanpak bestaat niet uit een paar trucjes. Verder is het boek doorweven met aansprekende casestudies die niet alleen de leesbaarheid ten goede komen maar ook steeds weer het punt duidelijk maken: het actief betrekken van de consument in het proces betekent sneller naar de markt met relevantere innovaties. En wie wil dat nu niet?

NASLAGWERK?

Dat is het zeker niet. Lees dit boek in zijn geheel en bedenk vervolgens hoe ú de consument eigenlijk laat spreken.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

MAARTEN PELGRIM EN RICHARD MÜLLER VAN GAZELLE OVER DE UITDAGINGEN IN TIJDEN VAN CORONA EN DE MOGELIJKHEDEN EN GEVOLGEN VAN IOT VOOR PRODUCTINNOVATIE.

MAARTEN PELGRIM EN RICHARD MÜLLER VAN GAZELLE OVER DE UITDAGINGEN IN TIJDEN VAN CORONA EN DE MOGELIJKHEDEN EN GEVOLGEN VAN IOT VOOR PRODUCTINNOVATIE.

apr 26, 2021

De Coronacrisis leidde tot ongewone uitdagingen. Daarnaast is een ingrijpende transitie gaande: de integratie van het internet met fysieke productontwikkeling, Internet of Things (IoT).

Hyperloop productinnovatie blogpost

MOOI DING – HYPERLOOP

apr 24, 2021

Met interesse volg ik de ontwikkelingen van de Hyperloop, het project waarvoor Elon Musk in 2015 een competitie uitschreef die in 2017 gewonnen werd door Delft Hyperloop. Een transportsysteem dat gebruik maakt van een vacuüm getrokken luchtdrukbuis, vergelijkbaar met buizenpost, waarin mensen en goederen vervoerd kunnen worden met een snelheid van 1200 km p/u. Een Hyperloop-ritje Amsterdam-Parijs duurt een half uur, kost weinig energie en veroorzaakt nauwelijks uitstoot.

DUURZAAM INNOVEREN – HOE DOE JE DAT EIGENLIJK?

DUURZAAM INNOVEREN – HOE DOE JE DAT EIGENLIJK?

apr 23, 2021

Rondlopend op de Dutch Design Week viel me op dat er ontzettend veel enthousiaste ontwerpers met duurzame producten bezig zijn, zoals schoonmaakmiddelen zonder water, planten die licht geven en meubels van maisbladeren. Ik vroeg me af waarom hier nog zo weinig van terug te zien is in productontwikkelingsprojecten op de gemiddelde werkvloer, zeker tegen de achtergrond van de klimaatdoelstellingen van Parijs.

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next