• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

MOOI DING: BRABANTIA BO

Ook in mijn stad zijn we begonnen met afval scheiden, een goede zaak. Dus maar eens op zoek naar een afvalbak om dit ook in de keuken gemakkelijk te kunnen doen. Mijn oog viel op de Brabantia Bo touch bin. De touch bin staat al bekend om zijn gebruiksgemak door de soepel werkende drukklep. Maar met de Bo is de afvalbak definitief geen noodzakelijk kwaad meer, maar een designobject. Dat hebben ze goed gedaan bij Brabantia! In plaats van te focussen op een scherpe, concurrerende prijs, hebben zij ingezet op design, gebruiksgemak en duurzaamheid. Maar zoals we in veel productcategorieën zien, is er meer en meer markt voor mooie, duurzame producten waar consumenten ook voor willen betalen.

Er zijn modellen met één, twee en drie compartimenten, om verschillende soorten afval te scheiden. De buitenkant is verkrijgbaar in acht hippe kleuren. De binnenemmers zijn gemaakt van gerecyclede materialen en het product is Cradle2Cradle-Bronze gecertificeerd. Tot slot gaat een deel van de marge naar The Ocean Cleanup.

Zijn er dan ook minder goede punten? Voor de gebruiker is het lastig om vuilniszakken te vinden die goed passen in de specifieke vorm van de Bo – eigenlijk passen alleen de speciale -prijzige- zakken van Brabantia. Vanuit Brabantia gezien natuurlijk een hele slimme toevoeging aan het business model – zo wordt het bijna een locked-in propositie!  

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Team van BEACON

SNELLER INNOVEREN VOLGENS BEACON

apr 23, 2021

“Er zijn drie knoppen waaraan je kunt draaien om de snelheid te verhogen en om een product sneller op de markt te brengen. De eerste en misschien wel de belangrijkste knop is: projectscope. Wat ga je allemaal doen in het project? Wat hoort er wel in, wat hoort er niet in? En eigenlijk is het heel simpel: hoe meer je moet doen, hoe langer het duurt. Innovatieprojecten hebben de neiging om uit te dijen. Er komt vaak steeds meer bij.

Laurien Wolfswinkel (senior projectmanager) over een modulaire speelgoedrobot

Laurien Wolfswinkel (senior projectmanager) over een modulaire speelgoedrobot

apr 20, 2022

Mijn collega Tom attendeerde me op Clicbot, waarmee kinderen zelf robotjes kunnen maken. Wat een leuk en uitnodigend concept. Je kan het zien als een soort productontwikkeling voor kinderen. Je kunt er bijvoorbeeld een hondje van maken dat loopt, maar het kan ook rijden met wieltjes en je kan je robotje bewegingen leren. Kinderen worden zo op een hele speelse manier enthousiast gemaakt voor techniek en voorbereid op de digitale samenleving, waarin alles met software gebeurt.

Statistiek Aviation Glass

BEACON LAS VOOR U BUSINESS MODEL GENERATION

apr 20, 2021

Gillette doet ‘t, Skype, De Pers: geld verdienen door je producten weg te geven. Procter & Gamble besluit om hun R&D deuren open te zetten om geld te verdienen. Product-innovaties gaan vaak gepaard met business model innovatie.

Recente berichten

  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex
  • BEACON Nieuwjaarsborrel 2023
  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next