• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

NPD REVIEW: PHILIPS AQUATRIO

Parket- en tegelvloereigenaren opgelet: stofzuigen, dweilen én drogen in één beweging. Met de AquaTrio van Philips bespaart u tijd en gedoe. In onze test maakte hij streeploos schoon en zoog hij met gemak kruimels en gemorste dranken op.

CONSUMER FOCUS 

De AquaTrio biedt nog een paar voordelen. Ten opzichte van gewoon dweilen verbruikt hij 70 procent minder water, slechts een paar druppels schoonmaakmiddel en laat de vloer twee keer zo snel drogen. Erg geschikt voor het schoonmaken van houten was- of olievloeren dus. Nadelen? De wendbaarheid van ‘voet’ en steel is beperkt, waardoor de vloer onder de bank en langs de plint moeilijk te bereiken is. En: waar leeg je zo gauw het reservoir met het vuile water?

NIEUWHEID 

In Europa zijn wel allerlei stoomreinigers en dweil-apparaten op de markt (Electrolux, Kärcher), maar 3-in-1 is echt nieuw. In de VS brengt Hoover een soortgelijk product op de markt voor de – veel lagere – prijs van $149 die door zijn hogere waterverbruik wel minder geschikt is voor een houten vloer.

MARKETINGSTRATEGIE 

De adviesprijs van € 450 schrikt wellicht af. Daarmee is de AquaTrio 2 tot 3 keer zo duur als een gewone stofzuiger. Maar als je een groot oppervlak moet schoonhouden is dat het misschien wel waard. Marketingtip van Beacon: in combinatie met de aankoop van een dure houten vloer is dit wellicht een onweerstaanbaar aanbod. Als je de vloer er dan ook nog mee zou kunnen oliën…

TOTAAL 

Knap ontwikkelwerk van Philips. Elektriciteit in combinatie met water is altijd lastig. Ook de noodstopfunctie voor het geval de AquaTrio over ‘vreemde’ objecten wordt gejaagd was ongetwijfeld een enorme technische uitdaging. De stevige prijsstelling is vast het resultaat van safety first. Al zijn in het gebruiksgemak nog verbeterslagen te maken, is dit product voor een eerste generatie een zeer geslaagde uitwerking van een mooi gebruiksconcept.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

NPD REVIEW: HALF LEEG? DRIE KEER ZO VOL!

NPD REVIEW: HALF LEEG? DRIE KEER ZO VOL!

apr 22, 2021

Als je een vloeibaar product in de supermarkt koopt, bestaat dat vaak voor 95% uit water. Onnodig transport, water heeft iedereen thuis! De oplossing ligt voor de hand en is nu ook op de markt: Replenish, een geconcentreerd reinigingsmiddel dat je thuis aanlengt met water. In een fles met ingenieuze doseerfunctie, die je drie keer kunt vullen per unit.

Banner zandlaken productinnovatie blogpost

MOOI DING: ZANDLAKEN

apr 24, 2021

Zomer: zon, zee en strand… en heel veel zand. Zand op je huid bij het insmeren. Zand op de boterhammen en de watermeloen. En ook thuis vind je dagen later nog overal zand. Hiervoor is een slimme oplossing bedacht: het Zandlaken. Een zandvrij strandlaken van twee bij twee meter dat dankzij een speciale technologie zand als het ware absorbeert. De technologie is geleend uit een heel andere hoek: de militaire industrie.

Teamwerk

INTERVIEW MET JEROEN STOUTJENSDIJK, R&D MANAGER BIJ MOBA

apr 20, 2021

‘Mijn afdeling bestaat uit negentig medewerkers van in totaal driehonderdvijftig. Zestig daarvan houden zich bezig met research en development, waarvan twintig alleen al met softwareontwikkeling.’ Moba is wereldwijd producent van geavanceerde machines voor het sorteren en verpakken van eieren. Het aanbod varieert van simpele tafelmodellen, tot en met volautomatische verpakkings-lijnen ter grootte van een sporthal.’

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact

Tom Stefels

Tom Stefels

+31 6 53 99 51 23 49
tom.stefels@beacon.nl
Tom-Stefels

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next