• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
NPD REVIEW: HALF LEEG? DRIE KEER ZO VOL!

NPD REVIEW: HALF LEEG? DRIE KEER ZO VOL!

Als je een vloeibaar product in de supermarkt koopt, bestaat dat vaak voor 95% uit water. Onnodig transport, water heeft iedereen thuis! De oplossing ligt voor de hand en is nu ook op de markt: Replenish, een geconcentreerd reinigingsmiddel dat je thuis aanlengt met water. In een fles met ingenieuze doseerfunctie, die je drie  keer kunt vullen per unit. 

VERANTWOORD INNOVEREN

Het idee is niet nieuw, maar misschien is de tijd er nu pas rijp voor. Een mooi voorbeeld van verantwoord innoveren. Geen overbodig transport, elke geproduceerde fles wordt drie keer gebruikt en het product is voor 99% plantaardig.

CONSUMER FOCUS

Er zijn heel wat praktische voordelen. Bovendien geeft verantwoord consumeren een goed gevoel. Het nadeel van het navullen is hier goed opgelost. 

MARKETINGSTRATEGIE

Een lastig onderwerp. Er is een enorme omslag nodig in het denken van de consument. Je koopt een half leeg product voor de prijs van drie. En de retailer moet 2 producten verkopen in plaats van 1. Toch wist Replenish supermarktketen Tesco (in de UK) al voor zich te winnen: hier staat het product inmiddels in de schappen.

TOTAAL 

Een mooi toekomstscenario. Voor succes is een gebruiksvriendelijke verpakking een vereiste. Daarin is Replenish goed geslaagd. De uitdaging zit hem in het vertellen van het verhaal.  

Terug naar overzicht
0

Recente berichten

  • Simon van Ipenburg (projectmanager productinnovatie): ‘Zorgvuldig specificeren vergroot de kans op succes’
  • MOOI DING: HomeWizard Energie Monitor
  • Jurre Miedema (projectmanager productinnovatie): ‘Investeer in het leren kennen van je team voor een beter projectresultaat.’
  • Laurien Wolfswinkel (senior projectmanager) over een modulaire speelgoedrobot
  • Jan Willem Dik, (managing director): Duurzaamheid en digitalisering bieden veel interessante groeikansen

Contact

Tom Stefels

Tom Stefels

+31 6 53 99 51 23 49
tom.stefels@beacon.nl
Tom-Stefels

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)30 691 08 90
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

© 2022 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next