• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

NPD REVIEW: LYTRO ‘LIGHT FIELD’CAMERA

Revolutie in fotografie – achteraf scherpstellen.

De digitale camera bracht al veel gemak, maar verloste hij ons nog niet van traditionele frustraties zoals: onscherpe en onderbelichte foto’s en het moment suprême missen door een trage autofocus. Goed nieuws: de Lytro doet dat allemaal wel! ’s Werelds eerste light field camera maakt ‘levende’ foto’s die je achteraf kunt scherpstellen.

NIEUWHEID 

De technologie is weliswaar oud, maar de uitvoering is nieuw. De eerste lichtveldfoto’s werden vijftien jaar geleden al gemaakt. De kamer vol camera’s, verbonden met een supercomputer, is inmiddels vervangen door een handzaam cameraatje. Deze bevat een serie microlensjes, een speciale sensor die per foto de kleur, intensiteit en richting van elf miljoen lichtstralen opslaat en een microprocessor om al die data te verwerken. Zo kan de Lytro een volledige scene in één shot vastleggen, met diepte.             

CONSUMER FOCUS

Geen gedoe meer met scherpstellen, lichtinstellingen of autofocusvertraging. Intuïtief fotootjes schieten en toch exact dát moment vastleggen dat je ook wilde vastleggen. Op de foto’s die je met een Lytro maakt is naderhand het focuspunt aan te passen. Dat kan op de camera en op de pc gebeuren, en ook door degene die de afbeelding later online bekijkt. Zo wordt de consument zowel een nieuwe manier van fotograferen als van beleven van foto’s geboden.  

MARKETINGSTRATEGIE

Slim van Lytro is om gebruikers en potentiële klanten aan zich te binden door het aanbieden van gratis hosting van je foto’s. Je living pictures deel je gemakkelijk met vrienden en familie op Facebook, Twitter of andere blogs, maar wel via de Lytro-website.

TOTAAL 

Een mooi voorbeeld van ‘turning technology into business’. Wat begon als een universitair promotieonderzoek, mondt uit in een sexy, gebruikersvriendelijk en radicaal nieuw consumenten-product.

Kijk zelf hoe het werkt op www.lytro.com

Terug naar overzicht

You also might be interested in

BEACON LAS VOOR U: THE INNOVATION SECRET OF STEVE JOBS

BEACON LAS VOOR U: THE INNOVATION SECRET OF STEVE JOBS

apr 20, 2021

Hoe heeft hij dat toch allemaal gedaan, die meneer Jobs? Wat is het geheim achter al dat innovatiesucces van de man die computer, muziekverkoop en telefoon opnieuw heeft uitgevonden? Een meer dan relevante kwestie in onze dagelijkse praktijk. Omdat dit boek het antwoord belooft op deze miljardenvraag hebben we het voor u – en voor ons – gelezen.

Sebastian Cerone van LESS Industries

SEBASTIAN CERONE VAN LESS INDUSTRIES:

apr 26, 2021

‘Tom liet ons begrijpen wat klanten zoeken in ons product. Hij hielp ons om anders over ons product te communiceren, vanuit het perspectief van de klant.’ LESS Industries begon als vriendengroep aan de universiteit van Buenos Aires. De start-up ontwikkelt IoT-oplossingen die, in combinatie met AI, zijn klanten als het ware oren, ogen en voelsprieten op afstand geven, waardoor zij betere beslissingen kunnen nemen.

INTERVIEW MET JAN WITTE COO VAN YOUMEDICAL

INTERVIEW MET JAN WITTE COO VAN YOUMEDICAL

apr 22, 2021

Jan Witte had al ruim ervaring in productontwikkeling, onder meer voor grote opdrachtgevers als Heineken en Unilever. YouMedical, omzet meer dan 10 miljoen euro, heeft 15 medewerkers en exporteert naar 40 landen. ‘Ik ben verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en tevens voor het ontwikkelen van het fysieke product, dus verpakking, houder en dispenser. We hebben bijvoorbeeld een gepatenteerd systeem ontwikkeld om wratten heel lokaal te bevriezen, zonder de huid erom heen aan te tasten.’

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next