• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

MOOI DING: SAMSUNG FIREVASE

Projectmanager Christel van Dijk spotte een vaas annex brandblusser

Deze vaas staat leuk in de vensterbank, maar als er een brandje uitbreekt dan gooi je hem simpel kapot in het vuur. Dat is een mooi ding! Het kaliumcarbonaat in de dubbele wand koelt en onderdrukt de zuurstof waardoor het vuur dooft. Een innovatieve combinatie van twee heel verschillende functies. Helaas is hij niet te koop, maar ontwikkeld als marketingstunt door Samsung brandverzekeringen in Zuid-Korea.

De vaas is gemaakt van transparant rood PVC, waarbij een binnenfles en buitenfles aan elkaar gelast zijn met daartussen het vloeibare blusmiddel. Als brandblusser is hij met name effectief bij kleine startende vuurtjes. In Zuid-Korea is brandveiligheid een relevant onderwerp, vooral in de armere wijken. Brandblussers zijn verplicht, maar lang niet iedereen heeft er één. Samsung heeft met dit product en de bijbehorende online campagne enorm veel mensen weten te bereiken, dus missie geslaagd.

Onze volgende gedachte is: waarom zou Samsung deze vaas niet vermarkten? Is het product relevant voor de consument? Gezien de grote respons verwachten we van wel. Is het technisch haalbaar? Ja, er zijn er al 300.000 geproduceerd. En dan tot slot: is het commercieel levensvatbaar? Daar zit hem voor Samsung waarschijnlijk het probleem. Mogelijk is de businesscase niet solide genoeg. Daarnaast zijn de bestaande distributiekanalen van Samsung niet zomaar geschikt om dit product te verkopen. Het zou ook kunnen dat Samsung dit gedaan heeft als ‘pretotyping’: een ‘looks and feels like real’-campagne om commerciële levensvatbaarheid en consumentenrelevantie te valideren.

Toch jammer dat hij niet te koop is. Via Amazon is wel een vergelijkbaar product te koop, maar die is het wat ons betreft niet helemaal. We hadden graag zo’n vaas in de vensterbank van ons kantoor in Utrecht willen zetten!

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Het team van BEACON

NIEUW AAN BOORD: YORICK KOUMANS – PROJECTMANAGER

apr 26, 2021

BEACON groeit! Sinds 1 september versterkt Yorick Koumans ons team als projectmanager productinnovatie: ‘Het ontwikkelen van een product is vaak technisch uitdagend. Maar voor een succesvolle ontwikkeling zijn veel meer factoren van belang. Is het product commercieel interessant, zit de klant er wel op te wachten, kunnen we het betrouwbaar produceren?

NPD REVIEW: QUECHUA WERPTENT

NPD REVIEW: QUECHUA WERPTENT

apr 20, 2021

Gespot op de camping: de Quechua tent, geïntroduceerd in 2005, is alom aanwezig. Andere merken zijn (bijna) volledig van het speelveld verdwenen! Dat bewijst dat in een ogenschijnlijk volwassen markt disruptive innovation nog mogelijk is. Hoe doet producent Decathlon dat? De grootste ergernis is het opzetten van de tent. Dat heeft Decathlon goed begrepen. In een paar seconden staat de tent en dat voorkomt heel wat relatiecrisissen.

Team van BEACON

STAGE-GATE DOOD EN BEGRAVEN? OF TOCH NIET?!

apr 23, 2021

Stage-gate, scrum, agile, ... BEACON heeft de laatste jaren veel ervaring opgedaan met verschillende methoden om innovatieprojecten te plannen. Elk met voor- en nadelen. En hebben een manier van werken gevonden waar we enthousiast over zijn! Lees meer over deze aanpak in drie stappen.

Recente berichten

  • Menno van den Eijnden, projectmanager productontwikkeling:
  • MOOI DING: Calosol
  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next