• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

MOOI DING: BUGABOO BOXER

Bugaboo heeft een nieuw en ingenieus bagage systeem ontworpen: de Boxer. Verrassend hoe de kinderwagenspecialist haar kennis in het mobiliteitsdomein strategisch benut in een nieuwe markt: luxe bagage.

Moeilijke markt ook om in te winnen: veel concurrentie, prijzen staan onder druk. Hoe ga je hier marktaandeel veroveren? Logisch dus dat ze als premium binnenkomen en meteen de grote concurrent naar de kroon steken.

 Mijn eerste reactie is: WAUW! Wat een mooi ding!

Uit eigen (zakenreis-) ervaring weet ik dat bagage altijd gedoe is. Je staat bij security en moet je laptop uit je laptoptas halen, die je voor het gemak maar snel in je trolley had gepropt. Hierdoor is je schone bloesje voor de volgende dag volledig gekreukt en zitten er ook nog vlekken op van iets waar je per ongeluk je laptop tas in had gezet. Dan stap je in het vliegtuig en wil je nog snel even je IPad uit je trolley halen voordat je hem in het bagagevak boven je hoofd opbergt en er een rij mensen achter je staat te wachten totdat jij uit het gangpad bent. En oh ja waar is je jas eigenlijk? Die moet er op het vliegveld afgevallen zijn want die had je er los overheen gelegd. Gedoe dus! Deze Bugaboo boxer lijkt me wel een goed alternatief. Je kunt meenemen wat je wilt, en onderscheid maken tussen bagage waar je wel of niet snel bij moet kunnen tijdens de reis.

Als vakidioot op het gebied van productinnovatie vind ik het ook een interessant ding. Allereerst staat mijn inziens de relevantie voor de consument vast. Het chassis met koffers trek je niet achter je aan, zoals we gewend zijn bij trolleys, maar je duwt het voor je uit. Dit voorkomt dat je een pijnlijke pols of schouder aan je reis overhoudt. Daarnaast is er zeker tijd uitgetrokken om er ook een echt mooi ontwerp van te maken. Strakke vorm, niet te mannelijk of vrouwelijk, en mooie degelijke materialen.

Technisch is het een vernuftige oplossing. Vol slimme features die de mobiliteit vergemakkelijken. Kan me zo voorstellen dat er enkele patentaanvragen lopen en dat ze heel wat werk hebben gehad om alles goed functionerend te krijgen. Ik las ergens dat Bugaboo er negen jaar mee bezig is geweest. Moet een leuk project zijn om te doen! Echt van nul beginnen, en op meerdere assen een uitdaging: technisch complex met intensief gebruik en een lange levensduur, nieuwe afzetkanalen en een pittige business case.

De prijs is ook premium: afhankelijk van de combinatie die je kiest, rond de €1000. En daar schrok ik wel van. Oké, mooie en superhandige kofferset. Maar ik twijfel of ik er zoveel geld voor over zou hebben. Echter, ik reis tegenwoordig ook niet wekelijks naar het buitenland en heb dus ook niet dagelijks de bekende reisfrustraties. Wellicht dat de echte ‘business traveller’ die óók gebruik maakt van de ‘frequent flyer miles’ van de luchtvaartmaatschappijen deze investering wel gerechtvaardigd vindt? Wellicht kan Bugaboo hen een ‘business traveller’ korting aanbieden tegen enkele airmiles.

Door Leonie Boelens

Terug naar overzicht

You also might be interested in

‘PLAN INNOVATIEPROJECTEN ZONDER ALLERLEI BUFFERS EN ONZEKERHEDEN. EN WEES DAAR EXTREEM TRANSPARANT OVER’

‘PLAN INNOVATIEPROJECTEN ZONDER ALLERLEI BUFFERS EN ONZEKERHEDEN. EN WEES DAAR EXTREEM TRANSPARANT OVER’

apr 24, 2021

Planning van innovatieprojecten, altijd gedoe. Hoe kun je tenslotte onzekerheden als echte innovatie plannen? Nou gewoon, door er bijvoorbeeld lekker veel slack in te stoppen.

Banner Yorick Koumans

Yorick Koumans over snelheid maximaliseren in een medisch project

jun 14, 2021

‘Een medisch product in zes maanden opschalen van een laboratoriumproefje naar een systeem met 10.000 klinische testen met proefpersonen, dat is onze opdracht. En binnen zes maanden moet het systeem op grote schaal geproduceerd en werkend zijn. Een flinke uitdaging!

Banner zandlaken productinnovatie blogpost

MOOI DING: ZANDLAKEN

apr 24, 2021

Zomer: zon, zee en strand… en heel veel zand. Zand op je huid bij het insmeren. Zand op de boterhammen en de watermeloen. En ook thuis vind je dagen later nog overal zand. Hiervoor is een slimme oplossing bedacht: het Zandlaken. Een zandvrij strandlaken van twee bij twee meter dat dankzij een speciale technologie zand als het ware absorbeert. De technologie is geleend uit een heel andere hoek: de militaire industrie.

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next