• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

Laurien Wolfswinkel (senior projectmanager) over een modulaire speelgoedrobot

Mijn collega Tom attendeerde me op Clicbot, waarmee kinderen zelf robotjes kunnen maken. Wat een leuk en uitnodigend concept. Je kan het zien als een soort productontwikkeling voor kinderen.
Je kunt er bijvoorbeeld een hondje van maken dat loopt, maar het kan ook rijden met wieltjes en je kan je robotje bewegingen leren. Kinderen worden zo op een hele speelse manier enthousiast gemaakt voor techniek en voorbereid op de digitale samenleving, waarin alles met software gebeurt.

Interactie met je robotje
Het leuke vind ik dat Clicbot kinderen uitdaagt om zelf iets fysieks te creëren en dit te programmeren. Ik heb het nog niet zelf in mijn handen gehad, maar het ziet er heel mooi en intuïtief uit. Je kunt de ronde elementen op allerlei manieren aan elkaar klikken. Er zit een app bij met tutorials waarmee je al doende allerlei configuraties kan maken, maar je kan ook zelf iets nieuws bedenken. Door de ‘gewrichtjes’ krijg je veel vormmogelijkheden. Clicbot heeft ook wieltjes, grijpers en zuignappen. Het is eigenlijk een soort lego met een extra dimensie. Je krijgt echt interactie met je robotje, die je eerst visueel bewegingen aan kan leren via de app. Daarnaast kun je ook kiezen om te programmeren met simpele code en hiermee spelen. Dit is een heel mooie manier om spelenderwijs kennis te maken met software, vooral ook in combinatie met het fysieke aspect van het robotje dat je maakt.

Mooie innovatie
Als kind was ik dol op lego. Als dit toen had bestaan had ik het geweldig gevonden! Helaas is het nu nog wel redelijk prijzig als speelgoed en schaf je dit niet zomaar aan in je gezin.
Een starterkit kost zo’n €550 en een standaardkit €700. Voor scholen lijkt dit me aantrekkelijk lesmateriaal, temeer omdat het iets is dat je heel goed samen kunt doen.
Toen Clicbot in 2020 een crowdfunding organiseerde, haalde de startup 40 keer het bedrag op dat ze vroegen. Dat lijkt me een heel goed voorteken. Al met al een mooie innovatie.


 

You also might be interested in

Team van BEACON

LAURIEN WOLFSWINKEL (PROJECT MANAGER) OVER HET FACILITEREN VAN ONLINE WORKSHOPS

apr 26, 2021

Online vergaderen ok, maar hoe maak je een online workshop echt succesvol en interactief? Zes goede tips! Online meetings gaan inmiddels soepel en er zijn veel geschikte platforms beschikbaar. Maar een echt interactieve online brainstorm of workshop organiseren met een grote groep mensen? Hoe pak je dat aan?

Laurien Wolfswinkel: ‘Innoveren met een multidisciplinair team verhoogt zowel de slagingskans als de motivatie’

Laurien Wolfswinkel: ‘Innoveren met een multidisciplinair team verhoogt zowel de slagingskans als de motivatie’

sep 13, 2021

‘Dat een product technisch werkt is zeker geen garantie voor succes. Want heb je wel het goede gemaakt? Zit de klant erop te wachten? En is het ook verkoopbaar, voor de juiste prijs? Als je al ver in het innovatieproces bent, kun je bepaalde dingen niet meer veranderen. Daarom betrekken we bij BEACON tijdens een ontwikkeltraject alle disciplines in een vroeg stadium: R&D, Kwaliteit, Productie, Inkoop, Sales en Marketing.

Projectmanager BEACON Laurien Wolfswinkel

‘VISUEEL STRUCTUREREN CREËERT BETROKKENHEID EN EIGENAARSCHAP IN HET TEAM’

apr 24, 2021

‘Samen voor een whiteboard gaan staan zie ik als een heel waardevolle werkwijze bij het managen van innovatieprojecten. Als een projectteamlid geen overzicht meer heeft, of als teamleden het oneens zijn, werkt het goed om een gezamenlijk beeld te creëren.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex
  • BEACON Nieuwjaarsborrel 2023
  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.

Contact

Laurien-Wolfswinkel

Laurien Wolfswinkel

+316 46 38 33 32
laurien.wolfswinkel@beacon.nl
Laurien Wolfswinkel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next