• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

EN .. WERKT HET? – EEN GOED GEVOEL IS FIJN, MAAR METEN IS WETEN.

Succesvol innoveren blijkt lastig. De kans dat een nieuw ontwikkeld product of dienst succes heeft, is minder dan 30 procent. Toch is innoveren een must, wil je in de toekomst relevant blijven voor je klant (en wie wil dat nou niet…). Maar hoe maak je innovaties dan succesvoller? Vaak is het antwoord: beter testen!

VERSCHILLENDE WERELDEN, VERSCHILLENDE MENSEN 

Om met succes te innoveren heb je twee ingrediënten nodig: creëren en testen. Onze ervaring is dat dit twee volledig andere werelden zijn. Voor het genereren van ideeën en ontwikkelen van nieuwe producten en diensten zijn mensen nodig die buiten de gebaande paden durven denken.

Mensen die nieuwe wegen kunnen zien en inslaan, mensen met durf en visie. Believers zogezegd. Het testen van innovatieve ideeën is heel wat anders. Dat vergt juist een kritische houding: eerst zien dan geloven. Ofwel mensen die gestructureerd en systematisch kijken, proeven, verifiëren, testen, meten en dan pas conclusies trekken. 

LIG JE OP KOERS

Aan de waarde van creatieve ontwikkelteams hebben we in deze nieuwsbrief al regelmatig aandacht besteed. Maar ook het belang van goed testen mag niet onderschat worden. Dat helpt om te controleren of alle creatieve ideeën en ontwikkelinspanning tot het juiste doel geleid hebben: een innovatie die in de markt een superieure positie inneemt ten opzichte van de concurrentie. Testen helpt ook om vast te stellen of je op koers ligt of moet bijsturen. Of dat je bij nader inzien je geld beter in een ander project kunt stoppen.

GAAN WE MET DIT IDEE GELD VERDIENEN?

Testen kent vele vormen en varieert met de fasevan het innovatieproject. Er zijn concepttesten, producttesten, gebruikerstesten, markttesten. Deze testen beantwoorden telkens andere vragen. Werkt het product wel zoals we bedacht hebben? Kan de gebruiker er makkelijk mee overweg? Slaat dit concept aan bij de doelgroep? Is het 10.001ste exemplaar evengoed als het eerste? En misschien wel belangrijkste vraag: gaan we met dit idee geld verdienen? 

METEN IS WETEN

Bij Beacon vinden we dat die laatste vraag centraal moet staan in ieder innovatietraject. Er moeten wegen gevonden worden om dat in een zo vroeg mogelijk stadium te testen. Het is niet altijd makkelijk, maar wel zeer nuttig om steeds te weten of de investering in innovatie nog steeds goed besteed is. Het is fijn om een goed gevoel te hebben, maar meten is weten!

Terug naar overzicht

You also might be interested in

VIER METHODEN OM EEN IDEE TE CLAIMEN

VIER METHODEN OM EEN IDEE TE CLAIMEN

apr 21, 2021

De wet biedt een persoon of bedrijf verschillende manieren om gedachtegoed officieel te laten vastleggen. Dat is een voorwaarde om als eigenaar stappen te kunnen ondernemen tegen een eventuele inbreuk. Hieronder de belangrijkste mogelijkheden. Een octrooi is hetzelfde als een patent en wordt verleend op een vinding of werkingsprincipe. Dat wordt getoetst op nieuwheid, inventiviteit en industriële toepasbaarheid.

MOOI DING: NEWTON ESPRESSO

MOOI DING: NEWTON ESPRESSO

apr 23, 2021

Wat je van ver haalt is lekker. Dat geldt zeker voor deze Nieuw-Zeelandse koffiezetter. Nee, dit keer geen volautomaat van alle snufjes voorzien, maar een doodsimpel en prachtig functioneel product. Zelfs een stekker zit er niet aan. De Newton Espresso gaat eigenlijk terug naar de basis: water koken, in het reservoir schenken en het water met een hefboom onder druk door het koffiebed persen. Niet per se simpeler dan een Nespresso zetten, maar wel met meer beleving, zo geloven de makers van Newton

INTERVIEW MET JAN WITTE COO VAN YOUMEDICAL

INTERVIEW MET JAN WITTE COO VAN YOUMEDICAL

apr 22, 2021

Jan Witte had al ruim ervaring in productontwikkeling, onder meer voor grote opdrachtgevers als Heineken en Unilever. YouMedical, omzet meer dan 10 miljoen euro, heeft 15 medewerkers en exporteert naar 40 landen. ‘Ik ben verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en tevens voor het ontwikkelen van het fysieke product, dus verpakking, houder en dispenser. We hebben bijvoorbeeld een gepatenteerd systeem ontwikkeld om wratten heel lokaal te bevriezen, zonder de huid erom heen aan te tasten.’

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’
  • Simon van Ipenburg (projectmanager productinnovatie): ‘Zorgvuldig specificeren vergroot de kans op succes’

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next