• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

EN .. WERKT HET? – EEN GOED GEVOEL IS FIJN, MAAR METEN IS WETEN.

Succesvol innoveren blijkt lastig. De kans dat een nieuw ontwikkeld product of dienst succes heeft, is minder dan 30 procent. Toch is innoveren een must, wil je in de toekomst relevant blijven voor je klant (en wie wil dat nou niet…). Maar hoe maak je innovaties dan succesvoller? Vaak is het antwoord: beter testen!

VERSCHILLENDE WERELDEN, VERSCHILLENDE MENSEN 

Om met succes te innoveren heb je twee ingrediënten nodig: creëren en testen. Onze ervaring is dat dit twee volledig andere werelden zijn. Voor het genereren van ideeën en ontwikkelen van nieuwe producten en diensten zijn mensen nodig die buiten de gebaande paden durven denken.

Mensen die nieuwe wegen kunnen zien en inslaan, mensen met durf en visie. Believers zogezegd. Het testen van innovatieve ideeën is heel wat anders. Dat vergt juist een kritische houding: eerst zien dan geloven. Ofwel mensen die gestructureerd en systematisch kijken, proeven, verifiëren, testen, meten en dan pas conclusies trekken. 

LIG JE OP KOERS

Aan de waarde van creatieve ontwikkelteams hebben we in deze nieuwsbrief al regelmatig aandacht besteed. Maar ook het belang van goed testen mag niet onderschat worden. Dat helpt om te controleren of alle creatieve ideeën en ontwikkelinspanning tot het juiste doel geleid hebben: een innovatie die in de markt een superieure positie inneemt ten opzichte van de concurrentie. Testen helpt ook om vast te stellen of je op koers ligt of moet bijsturen. Of dat je bij nader inzien je geld beter in een ander project kunt stoppen.

GAAN WE MET DIT IDEE GELD VERDIENEN?

Testen kent vele vormen en varieert met de fasevan het innovatieproject. Er zijn concepttesten, producttesten, gebruikerstesten, markttesten. Deze testen beantwoorden telkens andere vragen. Werkt het product wel zoals we bedacht hebben? Kan de gebruiker er makkelijk mee overweg? Slaat dit concept aan bij de doelgroep? Is het 10.001ste exemplaar evengoed als het eerste? En misschien wel belangrijkste vraag: gaan we met dit idee geld verdienen? 

METEN IS WETEN

Bij Beacon vinden we dat die laatste vraag centraal moet staan in ieder innovatietraject. Er moeten wegen gevonden worden om dat in een zo vroeg mogelijk stadium te testen. Het is niet altijd makkelijk, maar wel zeer nuttig om steeds te weten of de investering in innovatie nog steeds goed besteed is. Het is fijn om een goed gevoel te hebben, maar meten is weten!

Terug naar overzicht

You also might be interested in

SAMENWERKEN IN INNOVATIE: STEEDS VAKER SLEUTEL TOT SUCCES

SAMENWERKEN IN INNOVATIE: STEEDS VAKER SLEUTEL TOT SUCCES

apr 23, 2021

Innovators lopen vaak voor de muziek uit en zwemmen tegen de stroom in. Herkenbaar? Soms is het daarom prettig om met andere innovators te spreken over thema’s die spelen bij productinnovatie. In goed en vertrouwd gezelschap natuurlijk. Daarnaast zien wij in de BEACON praktijk dat samenwerking steeds vaker een cruciale factor is voor succes in innovatie.

INNOVATIE EN ONDERNEMERSCHAP VOLGENS QUINTIJN INNIKEL

INNOVATIE EN ONDERNEMERSCHAP VOLGENS QUINTIJN INNIKEL

apr 23, 2021

Met BEACON heb ik het voorrecht om met zeer uiteenlopende bedrijven te werken aan innovatie. Van kleine snelle startups tot grote multinationals. Eén ding hebben ze in ieder geval gemeen: het zoeken naar kansen in de markt via innovatie. Wat ik fantastisch vind aan startups is de ondernemersspirit. Kort geleden was de startup Aviation Glass in het nieuws met de succesvolle introductie van ultradun, extreem sterk glas voor in vliegtuigen.

MOOI DING: PATAGONIA YULEX WETSUIT

MOOI DING: PATAGONIA YULEX WETSUIT

apr 23, 2021

Een wetsuit een mooi ding? Deze zeker! Patagonia weet van dit product zo’n mooi ding te maken. Als fervent surfer kan ik uit eigen ervaring spreken: heerlijk warm, zacht van binnen, soepel en zit als ‘n handschoen. En misschien wel het mooiste: duurzaam. Patagonia is een bedrijf dat al duurzaam werkte voordat de term bedacht was.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • Menno van den Eijnden, projectmanager productontwikkeling:
  • MOOI DING: Calosol
  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex
  • BEACON Nieuwjaarsborrel 2023

Contact

Quintijn Innikel

Quintijn Innikel

+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next