• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

BUDGETDRUK HOUD JE SCHERP

Dat geld schaarser wordt in innovatieland merken we bij bijna al onze klanten. Een belemmering voor innovatie hoeft dat niet te zijn. Het kan zelfs helpen!

Zonder budget geen innovatie, en zonder voldoende budget geen succes. Maar een garantie daarvoor is het zeker niet. Een teveel aan budget kan zelfs averechts werken. Wij hebben projecten gezien waarbij door een te hoog budget geen echte keuzes meer werden gemaakt. Als je middelen genoeg hebt, kun je lastige keuzes immers uitstellen. Terwijl het maken van keuzes juist de nodige focus geeft.

Een gezonde kritische houding bij het beoordelen van projecten én de benodigde middelen is cruciaal voor het halen van innovatiedoelstellingen. Goed portfoliomanagement en bepalen wat er in een project vooral níet gedaan moet worden, zijn daarbij van belang. Bijvoorbeeld vermijden dat je allerlei nieuwe technologie in het product stopt als dit geen extra waarde geeft voor de consument. Sluipende technologieontwikkeling kan enorm kosten- en tijdverslindend zijn. Dit lijken open deuren maar vaak zijn het moeilijk te vermijden valkuilen. Met name als het aan duidelijke criteria ontbreekt. Kortom: first think, then run.

Vroeg leveranciers inschakelen in de ontwikkeling kan ook verrassend goed helpen om kosten te drukken en tijd te winnen. Zo zien gespecialiseerde bedrijven sommige ontwikkelingen vaak beter en eerder aankomen dan jij. Dat is een groot voordeel, ook al betekent dit dat je al vroegtijdig verbintenissen moet aangaan. Verder zien we in onze dagelijkse praktijk dat besparingen mogelijk zijn door de juiste teamopbouw. Wij werken – zeker in de beginfase – het liefst met een klein team van mensen met voldoende tijd én prioriteit  voor het project. Als werkstromen eenmaal goed afgebakend en ingericht zijn, kan het team groeien zonder tot onbeheersbare kosten te leiden.

Vijf aanbevelingen om te innoveren on a shoestring:

  1. Blijf dicht bij je markt en je sterktes! Hoe nieuwer, hoe ‘duurder’ geldt zowel voor de markt en de distributie als voor de technologie. 
  2. Werk in de beginfase van een project met een klein team dat (wel) alle tijd heeft. 
  3. Beperk het aantal projecten: durf te kiezen en doe dat vroeg. 
  4. Doe meer met de kennis van leveranciers: leg een deel van het werk  bij hen neer. 
  5. Zorg voor professioneel projectmanagement: dat maakt écht het verschil.
Terug naar overzicht

You also might be interested in

Team van BEACON

STAGE-GATE DOOD EN BEGRAVEN? OF TOCH NIET?!

apr 23, 2021

Stage-gate, scrum, agile, ... BEACON heeft de laatste jaren veel ervaring opgedaan met verschillende methoden om innovatieprojecten te plannen. Elk met voor- en nadelen. En hebben een manier van werken gevonden waar we enthousiast over zijn! Lees meer over deze aanpak in drie stappen.

Zelfstellend kwaliteitsslot van Assa Abloy

ASSA ABLOY BRENGT ZELFSTELLEND KWALITEITSSLOT OP DE MARKT

apr 26, 2021

ASSA ABLOY bracht onlangs een vernieuwend slot met sluitkom (rechts op de foto) op de markt. Het slot voldoet aan de strengere veiligheidseisen en is SKG gecertificeerd. BEACON verzorgde het projectmanagement van de ontwikkeling, waarbij een Engels en een Nederlands team samenwerkten.

DUURZAAM INNOVEREN – HOE DOE JE DAT EIGENLIJK?

DUURZAAM INNOVEREN – HOE DOE JE DAT EIGENLIJK?

apr 23, 2021

Rondlopend op de Dutch Design Week viel me op dat er ontzettend veel enthousiaste ontwerpers met duurzame producten bezig zijn, zoals schoonmaakmiddelen zonder water, planten die licht geven en meubels van maisbladeren. Ik vroeg me af waarom hier nog zo weinig van terug te zien is in productontwikkelingsprojecten op de gemiddelde werkvloer, zeker tegen de achtergrond van de klimaatdoelstellingen van Parijs.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact

 Jan Willem Dik

Jan Willem Dik

+31 6 14 82 37 92

janwillem.dik@beacon.nl
Jan Willem Dik

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next