De Winkler Prins voor innovators
Projectmanagement van productinnovatie, hoe doe je dat? Barkley schreef een uitgebreid handboek. Zijn visie: projectmanagers moeten inhoudelijke kennis hebben van marketing en techniek, maar zich niet verliezen in details. Met het einddoel in zicht: nieuwe business. Alle relevante thema’s worden aangestipt. Risicobeheersing, het op tijd betrekken van marketing en operations, aansluiting bij de organisatiestrategie, ga zo maar door.
IN ÉÉN AVOND UIT?
Daar is het net wat te dik voor. Sappige anekdotes en inspirerende praktijkvoorbeelden blijven uit.
UITLEG
Reikt van gate deliverables tot PERT rekenvoorbeelden. Integratie is het toverwoord. NPD als middelpunt van de organisatie, daar wordt de toekomst bepaald. Teamleden moeten hun rol in het geheel snappen, dat motiveert. De zachte kant van projectmanagement wordt goed belicht.
PRAKTISCHE TIPS?
Soms bekruipt je de vraag ‘maar hoe doe je dat nu écht?’. Barkley sluit af met dé succesfactor: sterk leiderschap. Samen met een toegewijd team, structuur in innovatiemanagement, open staan voor nieuwe ideeën en tussentijdse project reviews én kills. Niet nieuw, maar daarom zeker niet minder waar.
NASLAGWERK?
Door de duidelijke opbouw bijna een encyclopedie, van portfolio management tot six sigma.