PON POWER
Pon Power vroeg BEACON om hulp bij het organiseren van het definiëren van nieuwe business proposities. De aanleiding was de vraag van een belangrijke klant van Pon Power: “Eigenlijk zouden we liever jullie Caterpillar motoren niet aan boord van onze schepen hebben. Het liefst willen we precies de juiste hoeveelheid energie hebben, waar en wanneer we die nodig hebben. Kunnen jullie daarover meedenken?”
ROL BEACON
Faciliteren van het proces waarin Pon Power in tien dagen tijd samen met haar klant een aantal nieuwe innovatieproposities kon definiëren en uitwerken.
- Faciliteren van de samenwerking van 14 mensen (7 van Pon Power en 7 van hun klant) uit verschillende organisatiedisciplines
- Dit gelegenheidsteam aansturen om gestructureerd en in korte tijd te werken aan:
- Doorgronden van de innovatie-uitdaging en klantbehoeften
- Generen van slimme oplossingen
- Het uitwerken van de meest interessante ideeën tot concrete business proposities
- Het onderzoeken van de meest kritieke aannames in de markt
RESULTAAT
Drie veelbelovende business proposities. En een nieuwe methode om vanuit een breder perspectief samen met de klant naar diens behoeften te kijken en nieuwe oplossingen te genereren.
PON POWER OVER BEACON
“Het programma was inhoudelijk sterk en werd strak begeleid door BEACON. In tien intensieve dagen hebben we de krachten gebundeld. Alle facetten kwamen aan de orde: de technische haalbaarheid, de marktwaarde en de relevantie voor de klant. Het resultaat? Drie concrete business proposities, veel nieuwe inzichten en een hechte en gelijkwaardige relatie met onze klant.”
Floris Hoogstraten, Marketing Manager Pon Power
Verder lezen: onze blog met Floris Hoogstraten (marketing manager Pon Power) over de begeleiding van BEACON: ’In twee weken ontwikkelden wij samen met onze klant drie concrete business proposities’
REFERENTIES
Meer weten?
Neem dan contact met mij op.
Quintijn Innikel
+31 6 14 53 95 49
quintijn.innikel@beacon.nl
quintijn-innikel