• HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

MOOI DING: PROTECT BY NEST

Projectmanager Simon van ipenburg over zijn slimme rookmelder

Bekend geworden met de slimme thermostaatklok, is er in de productfamilie van fabrikant Nest nog een pareltje te vinden: de Nest Protect. Met een gemiddelde verkoopprijs van €130 is deze combimelder van rook en koolmonoxide zeker geen goedkope, maar daar krijg je wel een geweldige ervaring voor. De Nest Protect voelt als een persoonlijke beveiliger en lijkt echt met empathisch vermogen te waken over je welzijn. Een zeer geslaagde synergie tussen design, techniek en user experience.

Wat verwachten we van een combimelder? Het moet ons primair alarmeren voor rookontwikkeling en koolmonoxide, maar daarnaast is het ook wel prettig om een periodieke test te kunnen doen en een melding te krijgen dat de batterijen bijna leeg zijn. Op basis van deze rudimentaire specificaties zijn er legio mogelijkheden verkrijgbaar op de markt, de één met een strak ontwerp, de ander met een lang leven, de volgende hoog sensitief, maar geen zoals de Nest.

Nest heeft de user experience van de simpele melder naar het volgende niveau gebracht; ‘de rookmelder die denkt, spreekt en meldingen naar je mobiel stuurt’, aldus Nest. Naast de basisfunctionaliteiten, is de Nest Protect uitgerust met allerlei extra features voor een zorgeloos leven. Zodra bijvoorbeeld alle lampen in huis uit gaan, licht de ring rondom de enige bedieningsknop op de melder, in een vloeiend patroon even groen op. Om aan te geven: ‘alles is in orde, ga maar lekker slapen, ik waak over het huis’. Mocht je in het donker de schakelaar niet kunnen vinden, dan schijnt de Nest protect je bij, alsof het wil zeggen: ‘Ik voel dat je in de buurt bent, wacht, ik schijn je bij’. Nooit meer gehoorschade tijdens testen, de Nest Protect waarschuwt op voorhand via een speaker de aanwezigen: ‘pas op, ik ga een test uit voeren, het geluid is erg hard, zorg dat je niet in de buurt bent’.

Naast het uitgebreide arsenaal aan verzorgende functies, is de Nest Protect echt een beauty om te zien. Oké, al die functionaliteiten leiden tot een behoorlijk formaat, maar de beperkte hoogte en mooie naar de hoeken aflopende lijnen, zorgen ervoor dat het een elegant product blijft.

Het kan niet anders dan dat het ontwikkelteam ontzettend veel plezier moet hebben gehad bij de ontwikkeling van dit product!

Terug naar overzicht

You also might be interested in

SIMON VAN IPENBURG (PROJECTMANAGER BEACON) OVER HET GEBRUIK VAN SCRUM IN PRODUCTINNOVATIE

SIMON VAN IPENBURG (PROJECTMANAGER BEACON) OVER HET GEBRUIK VAN SCRUM IN PRODUCTINNOVATIE

apr 23, 2021

“Wij zijn enthousiast over scrum als tool voor het creëren van voortgang in productinnovatie. Deze werkwijze is oorspronkelijk bedoeld voor het ontwikkelen van software. Scrum geeft de mogelijkheid om iteratief (stapsgewijs) met je team richting een eindproduct te werken, zodat je regelmatig kunt bijsturen.

productinnovatie blogpost - remarkable tablet

MOOI DING: REMARKABLE TABLET

apr 24, 2021

In de categorie ‘producten die het zakelijk leven een stuk eenvoudiger en leuker maken’: de reMarkable tablet. Enkele weken heb ik de tablet nu in gebruik en ze is echt remarkable. De veelzijdigheid is enorm en sluit perfect aan bij mijn behoefte als projectmanager. Weg met die ellendige notitieblokken en papieren documenten, welkom tablet. Dit product combineert best-of-both worlds van de ‘gewone’ tablet en e-reader: een e-ink scherm en touchscreen control.

Simon van Ipenburg (projectmanager productinnovatie): ‘Zorgvuldig specificeren vergroot de kans op succes’

Simon van Ipenburg (projectmanager productinnovatie): ‘Zorgvuldig specificeren vergroot de kans op succes’

jun 14, 2022

Elke innovator is erop gebrand om een product naar de markt te brengen met een unieke propositie. Dit proces begint met bepalen voor welke klant je het product wil ontwikkelen, welke behoeftes die klant heeft en wat hij ervoor wil betalen. Daarnaast moet het product bij de organisatie passen en zich onderscheiden van de concurrentie. Zodra het globale plaatje duidelijk is volgt de uitdagende fase om het bijpassende product te ontwikkelen.

Vind je deze blog interessant? Schrijf je in en mis geen enkele post!

Recente berichten

  • Joline Karelse (projectmanager productinnovatie) over wendbaarheid tijdens een innovatieproject
  • MOOI DING: Speedboot op waterstof
  • MOOI DING: Circulware
  • Nieuw aan boord: Barbara van de Sande
  • Jan Willem Dik (managing director BEACON): Hoe organiseer je duurzaam projectmanagement in de praktijk?

Contact

 Simon van Ipenburg

Simon van Ipenburg

Simon van Ipenburg

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next