• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

MOOI DING: MIPPAA STAIR TRAINER

Waar veel innovatieve producten tegenwoordig uitbundig versierd worden met mooie features en extra functionaliteiten, schuilt de kracht van dit product juist in haar eenvoud. Mippaa ontwikkelde een universele trapleuning voor kinderen om veilig te leren traplopen. De Stair Trainer is een bouwpakket, dat gemonteerd kan worden onder een bestaande trapleuning. Het product is zeer relevant voor de klant, technisch maakbaar én commercieel levensvatbaar. Een mooi voorbeeld van hoe je met een relatief ‘eenvoudig’ product ook de Sweet Spot van innovatiesucces kunt raken!

Relevant en handig
Ik hoorde van het product via de Baby Innovation Award 2017. Mijn eerste reactie: ‘Wat handig, gek eigenlijk dat dit nog niet bestond!’  Als een nieuw product zo’n reactie oproept heb je in mijn ogen iets relevants te pakken. Jaarlijks belanden 4.570 kinderen in de leeftijd tot 4 jaar bij de spoedeisende hulp vanwege een ongeluk met de trap. Een peuter die leert traplopen is voor veel ouders een bron van angst. Je kind wil graag zelf de trap op, maar de bestaande trapleuning is nog te hoog. Mippaa ontwikkelde hiervoor een mooie oplossing: een trapleuning speciaal voor kinderen. Het gepatenteerde ophangsysteem kan onder de bestaande trapleuning worden gemonteerd. Simpelweg een kwestie van afmeten, afknippen en bevestigen. En in mijn ogen een belangrijk verkoopargument: makkelijk en snel te monteren ZONDER boren.

Slim concept
De Stair Trainer is een simpel bouwpakket, aangeboden in drie kleurvarianten, betaalbaar en eenvoudig te monteren. De trapleuning is ontworpen als een modulaire, universele leuning en past volgens Mippaa op elke trapleuning. Dat verhoogt de potentiële afzetmarkt en daarmee de commerciële levensvatbaarheid van het product flink. De doelgroep (ouders met jonge kinderen die de veiligheid van hun kind belangrijk vinden) is niet bepaald klein. Een mooi voorbeeld van een relatief eenvoudig te produceren product, dat interessant en betaalbaar is voor een grote groep consumenten. Een interessant concept dus! Ben benieuwd of het Mippaa de komende jaren gaat lukken om onderscheidend te blijven in de markt en de commerciële potentie van dit product te oogsten!

Enkele suggesties
De uiteindelijke hoogte van de trapleuning kan nu (nog) niet worden aangepast aan de groei van het kind. Ik kan me voorstellen dat die mogelijkheid prettig kan zijn. Verder zou ik de oranje kleuroptie vervangen door bijvoorbeeld zwart. Past net iets beter in de huidige trend van industrieel interieur design. Want zeg nou zelf: zou jij een oranje leuning onder je trap willen hebben hangen? 😉

Eveline Verbunt

Terug naar overzicht

You also might be interested in

Team van BEACON

HOW ‘FUZZY’ IS FRONT END DECISION MAKING?

apr 23, 2021

Making effective and efficient decisions under high uncertainty that lead to creative ideas and successful new products is the core challenge of the Front End innovation manager. On the 23rd of June Katrin Eling and Reinier Halbertsma presented in Eindhoven in a masterclass organized by the PDMA cutting edge research findings on successful decision making in this messy getting-started phase and discuss the implications of these findings for Front End management practice.

NPD-CASE: LEAF, NISSAN HAALT KASTANJES UIT HET VUUR

NPD-CASE: LEAF, NISSAN HAALT KASTANJES UIT HET VUUR

apr 16, 2021

De eerste 100% elektrische ‘auto van het jaar’ is te koop. Tijd voor een proefrit. We lopen drie rondjes over de parkeerplaats van de Nissan-dealer voor we ons proefkonijn gevonden hebben; de Leaf valt totaal niet op. Na een druk op de startknop blijkt de bediening zoals een gewone automaat. Zelfs het ‘tanken’ is niet echt anders. Hoewel, je krijgt geen vieze handen.

DE 4X 100 METER INNOVATIEHORDEN

DE 4X 100 METER INNOVATIEHORDEN

apr 22, 2021

Een tijdje geleden vroeg een FMCG-bedrijf mij lid te worden van het kernteam van een innovatieprogramma. Ik ging me bezighouden met de onderwerpen planning en interfaces. Toen ik startte waren drie projectteams al hard aan het rennen met een deel van een totaalsysteem.

Recente berichten

  • BEACON social event 2022
  • Simon van Ipenburg, projectmanager BEACON:
    Productinnovatie en de nieuwe uitdagingen van de vierde industriële revolutie­­
  • MOOI DING: Kitex
  • BEACON Nieuwjaarsborrel 2023
  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next