• HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • WAT WE DOEN
    • VISIE
  • REFERENTIES
  • JOBS
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

COKE GAAT GROEN

Vanaf begin dit jaar zijn de nieuwe Coca Cola blikjes ook in ons land te vinden. En deze zijn, geheel tegen de traditionele kleuren van het colamerk in, GROEN. De kleurwijziging heeft voornamelijk te maken met de natuurlijke uitstraling die Coca Cola wil bereiken; de ‘Life’-versie heeft minder calorieën en suikers door gebruik te maken van zoetstoffen uit Stevia.

De lancering is door verschillende media kritisch ontvangen. Een reductie van 139 naar 89 calorieën per blikje (van 33 cl) is percentueel gezien noemenswaardig, maar de hoeveelheid blijft voor een gezonde levensstijl nog steeds aan de hoge kant. En ook de natuurlijke basis van het product wordt door andere ingrediënten deels teniet ​gedaan.

Gedurende de ontwikkeling van het concept lijkt de klantvraag wel goed centraal te hebben gestaan. De vraag naar natuurlijke producten is de laatste jaren enorm gestegen. Mensen stappen steeds meer af van de Light of Zero versie, ook al is de schadelijkheid van chemische zoetstoffen niet aangetoond. Als de vertrouwde smaak van de rode Coca Cola niet aangetast wordt, is de groene versie mogelijk een goede strategie om juist die mensen bij het merk te houden.

Coca cola is op kleine schaal begonnen en is kritisch in welke landen ze vervolgens introduceren. Een aanpak die wij als Beacon ook regelmatig met onze klanten doorlopen. De initiële investering kan hierdoor laag blijven, terwijl de innovatie in zijn geheel getest wordt. Voor Coca Cola geldt dat de verkoopcijfers blijkbaar voldoende zijn om de lancering voort te zetten. De groene blikjes en flesje zullen in Nederland even wennen zijn, en volgens sommigen niet helemaal passend bij het merk, maar wij zijn in ieder geval benieuwd.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

NPD REVIEW: LYTRO ‘LIGHT FIELD’CAMERA

NPD REVIEW: LYTRO ‘LIGHT FIELD’CAMERA

apr 21, 2021

De digitale camera bracht al veel gemak, maar verloste hij ons nog niet van traditionele frustraties zoals: onscherpe en onderbelichte foto’s en het moment suprême missen door een trage autofocus. Goed nieuws: de Lytro doet dat allemaal wel! ’s Werelds eerste light field camera maakt ‘levende’ foto’s die je achteraf kunt scherpstellen.

DE 4X 100 METER INNOVATIEHORDEN

DE 4X 100 METER INNOVATIEHORDEN

apr 22, 2021

Een tijdje geleden vroeg een FMCG-bedrijf mij lid te worden van het kernteam van een innovatieprogramma. Ik ging me bezighouden met de onderwerpen planning en interfaces. Toen ik startte waren drie projectteams al hard aan het rennen met een deel van een totaalsysteem.

Thijs Gerlings, Operations Engineering Director bij Dorc Global, over BEACON projectmanagement

Thijs Gerlings, Operations Engineering Director bij Dorc Global, over BEACON projectmanagement

jun 27, 2023

‘Voor ons is flexibiliteit belangrijk. Dat je snel een goede en ervaren projectmanager kunt bijschakelen voor een lopend of een nieuw project.’ Dorc is een middelgroot bedrijf, gespecialiseerd in instrumenten en apparatuur voor oogoperaties. Het bedrijf is gevestigd in Zuidland, en heeft productiefaciliteiten in Amerika en Duitsland. Dorc ontwikkelt de eigen producten grotendeels binnenshuis en neemt deze zelf in productie. Een groep van zeventig design, technology & innovation engineers werkt in een groot aantal projecten samen aan product- en procesontwikkeling en de uitvoering daarvan.

Recente berichten

  • MOOI DING: Circulware
  • Nieuw aan boord: Barbara van de Sande
  • Jan Willem Dik (managing director BEACON): Hoe organiseer je duurzaam projectmanagement in de praktijk?
  • DUURZAAM PROJECTMANAGEMENT
  • Quintijn Innikel, partner BEACON:Hoe organiseer je baanbrekende innovaties?

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next