• HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN
Beacon ManagementBeacon Management
Beacon ManagementBeacon Management
  • HOME
  • TEAM
  • VISIE
  • WAT WE DOEN
  • REFERENTIES
  • BLOG
  • CONTACT
  • NL
    • EN

COKE GAAT GROEN

Vanaf begin dit jaar zijn de nieuwe Coca Cola blikjes ook in ons land te vinden. En deze zijn, geheel tegen de traditionele kleuren van het colamerk in, GROEN. De kleurwijziging heeft voornamelijk te maken met de natuurlijke uitstraling die Coca Cola wil bereiken; de ‘Life’-versie heeft minder calorieën en suikers door gebruik te maken van zoetstoffen uit Stevia.

De lancering is door verschillende media kritisch ontvangen. Een reductie van 139 naar 89 calorieën per blikje (van 33 cl) is percentueel gezien noemenswaardig, maar de hoeveelheid blijft voor een gezonde levensstijl nog steeds aan de hoge kant. En ook de natuurlijke basis van het product wordt door andere ingrediënten deels teniet ​gedaan.

Gedurende de ontwikkeling van het concept lijkt de klantvraag wel goed centraal te hebben gestaan. De vraag naar natuurlijke producten is de laatste jaren enorm gestegen. Mensen stappen steeds meer af van de Light of Zero versie, ook al is de schadelijkheid van chemische zoetstoffen niet aangetoond. Als de vertrouwde smaak van de rode Coca Cola niet aangetast wordt, is de groene versie mogelijk een goede strategie om juist die mensen bij het merk te houden.

Coca cola is op kleine schaal begonnen en is kritisch in welke landen ze vervolgens introduceren. Een aanpak die wij als Beacon ook regelmatig met onze klanten doorlopen. De initiële investering kan hierdoor laag blijven, terwijl de innovatie in zijn geheel getest wordt. Voor Coca Cola geldt dat de verkoopcijfers blijkbaar voldoende zijn om de lancering voort te zetten. De groene blikjes en flesje zullen in Nederland even wennen zijn, en volgens sommigen niet helemaal passend bij het merk, maar wij zijn in ieder geval benieuwd.

Terug naar overzicht

You also might be interested in

NPD REVIEW: HALF LEEG? DRIE KEER ZO VOL!

NPD REVIEW: HALF LEEG? DRIE KEER ZO VOL!

apr 22, 2021

Als je een vloeibaar product in de supermarkt koopt, bestaat dat vaak voor 95% uit water. Onnodig transport, water heeft iedereen thuis! De oplossing ligt voor de hand en is nu ook op de markt: Replenish, een geconcentreerd reinigingsmiddel dat je thuis aanlengt met water. In een fles met ingenieuze doseerfunctie, die je drie keer kunt vullen per unit.

Team van BEACON

HOE KRIJG JE EEN TEAM IN BEWEGING?

apr 23, 2021

Innovatieteams bestaan vaak uit capabele, hoogopgeleide mensen. Om een sterk projectteam te creëren, is het belangrijk bij de start een gezamenlijke visie en verantwoordelijkheid te ontwikkelen. Je wilt dat de teamleden actief inbreng hebben en het beste van zichzelf geven. Je kunt natuurlijk zeggen: ‘hier willen we naar toe en zo gaan we het doen’. Maar het werkt meestal beter om het team de ruimte te geven er zelf ook goed over na te denken

NPD REVIEW: KINECT

NPD REVIEW: KINECT

apr 16, 2021

We hadden wat moeite met het vinden van een plekje voor de Kinect. Bovenop de televisie past hij niet, dus moet hij eronder maar daar heb je vaak niet zoveel ruimte. Dat kan beter dachten we. Het product ziet er wel netjes en robuust uit.

Recente berichten

  • Jurre Miedema: ‘Om succesvol te innoveren is het zaak vroeg en regelmatig te testen’.
  • MOOI DING: de frikandel in poedervorm, een interessante snack-innovatie!
  • NIEUW AAN BOORD: Menno van den Eijnden
  • MOOI DING: Beosound Level
  • Yorick Koumans (projectmanager productinnovatie): ‘Vier de tussentijdse successen met je team’

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Maliestraat 7, 3581 SH Utrecht
+31 (0)6 53 65 05 89
mail@beacon.nl
LinkedIn
BTW- NL8060.14.751b02

Team
Visie
Wat we doen
Referenties
Blog
Contact
Ook werken in innovatie?

Op de hoogte blijven van de laatste innovatietrends?
Ontvang onze e-mailnieuwsbrief.

INSCHRIJVEN

KMO portefeuille

© 2023 Beacon Masters in Innovation • Privacy policy • Terms of use

Prev Next